Ma központilag elindította a fűtést az Ózdi Távhő Kft. A döntést az egyre romló időjárás, a csökkenő átlaghőmérséklet, valamint a kérelmek számának növekedése indokolta.
Azok a felhasználók, társasházi képviselők, akik nem szeretnének élni a lehetőséggel, írásos kérvényt kell benyújtaniuk. További információkat a diszpécserszolgálat 06-48/472-050-es telefonszámán kérhet a lakosság. A vállalat mintegy ötezer háztartásban biztosítja az otthon melegét, a hőközpontok beindítása ma folyamatos volt. Lényeges információ, hogy a hőközponti szabályozó elektronika folyamatosan a külső hőmérséklethez igazítja a radiátorokban keringtetett víz hőmérsékletét vagy éppen leállítja azt, ha nincs rá szükség. Tehát az, hogy elindult a szolgáltatás nem azt jelenti, hogy folyamatosan ugyanolyan melegek a radiátorok. Ha viszonylag meleg van kint, akkor nincs hőbetáplálás az épületbe, ha pedig este, vagy reggel lehűl a levegő és egy kicsit hűvösebb lesz, akkor a digitális automatika bekapcsol. Szalmás János elmondta, fontos hogy a lakóknak is oda kell figyelniük néhány dologra. Például a termosztatikus szelepeket is érdemes ilyenkor legalább egy hétig nyitva tartani, hogy a levegő szabadon távozhasson. Ha valaki a fűtési rendszerben csörgést, csorgást tapasztal, jelezze a problémát a szakembereknek.
„A nyáron nagyon sok épületben végeztek radiátor cserét, radiátor szelepcserét. Ezek az épületek le lettek ürítve. Fűtésindítás előtt ezeket az épületeket feltöltöttük, központilag kilégtelenítettük, de az nem azt jelenti, hogy minden tökéletesen sikerült, mert a levegő hol itt szorul meg, hol ott szorul meg. Én tisztelettel kérem azon lakótársakat, ahol ilyen munkálatokat végeztek, hogy a fűtőtestek előtti szerelvényeket ellenőrizzék le” - hangsúlyozta Szalmás János, az Ózdi Távhő Kft. szolgáltatási üzemvezetője.