Néhány tízezertől a milliós tételig lopnak az online térben

Tucatnyi online csalással kapcsolatos eset van az ózdi rendőrségen. Banki ügyintézők, telefonos szolgáltatók és futárszolgálatok. Ezeket az álcákat veszik fel a leggyakrabban a csalók.

Figyelemfelhívó posztokkal van tele az egyik közösségi oldal. Banki ügyintézők, telefonos szolgáltatók, a rendőrség és futárszolgálatok. Így álcázzák magukat leggyakrabban a csalók.

„Olyan káreset már ért, hogy rákattintottam, hogy megrendelünk egy bizonyos dolgot és levonta az összeget, és egy héttel később egy nagyobb összeget levont ugyanaz, de kártérítést kaptam az OTP által, úgyhogy így rendben volt minden, illetve ilyen sms-ekben keresnek meg, hogy nem jó a szállítási cím” - mondta Jakab Katalin.

„Volt az OTP-nél olyan január vagy február hónapban, de nagyon korrektek voltak, mert bementem és megkaptam a visszatérítést. A telefonom fel van okosítva, tehát amikor spam hívások vannak, azt rögtön jelzi és akkor törlöm” - nyilatkozta Bordásné Egri Erzsébet.

Az emberek már jobban figyelnek a jelekre, az áldozatok száma azonban csak nő. Ez azt mutatja, hogy egyre nehezebben tudják kivédeni ezeket a támadásokat. Nem csak a szolgáltatók, hanem a rendőrség nevében is próbálkoznak a csalók a pénzszerzéssel.

A rendszeres kampány ellenére is vannak, akik áldozatul esnek. Ózdon is folyamatosan nyomoznak ilyen ügyekben.

„Az Ózdi Rendőrkapitányságon több online térben elkövetett csalással kapcsolatban van eljárás, egészen a kisebb összegű, pár ezer forintostól a több millió forintos összeghatárig” - tette hozzá Kiss Tamás, az Ózdi Rendőrkapitányság hivatalvezetője.

A csalás a legtöbb esetben elkerülhető, ha nem adjuk ki személyes adatainkat, jelszavunkat, pin-kódunkat, nem kattintunk kétes linkekre és online vásárlásnál nem utalunk előre, ha nem ismerjük az adott oldalt. Ha mégis megtörténik a baj, mihamarabb értesíteni kell a rendőrséget és zároltatni bankszámlánkat.

(forrás)