Megkezdődtek a garanciális javítások a szennyvízcsatorna-beruházáshoz kapcsolódóan Ózdon. A kivitelező cég munkatársai már több területet is előkészítettek, például Urajon és Hódoscsépányon is.
Tavaly december 14-én fejeződött be városunkban a mintegy negyvenhat kilométeres gerincvezeték kiépítése. Ehhez kapcsolódóan hozzávetőleg huszonkét kilométer hosszban bekötések is készültek. Ma pedig már a garanciális javítási munkálatok zajlanak. A jótállás három év, vagyis a megbízott vállalkozóknak 2023 decemberéig kellett felelősséget vállalniuk. Ózd minden érintett területén felvételeket csináltak az akkori állapotokról. Most ezeket nézik vissza az illetékesek. Hogy hol, milyen gondok adódtak, azt a lakosság, a területi képviselők, az önkormányzat munkatársai és az Ózdi Városüzemeltető Intézmény dolgozói jelentették be. A projekt vezetője azt mondja, hogy a problémák többsége inkább útszakaszokat érintő helyreállítási feladatokat foglal magába, a bekötések miatt műszaki zavar nem nagyon lépett fel.
„Nyilván mindenkinek a saját problémája a legnagyobb, de összességében, százalékban azt mondhatnánk, hogy ez nem olyan nagyon jelentős. A műszaki jellegű problémák még kevesebbek, amit az ÉRV és a mérnökszervezet jelent be. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a balesetveszélyes jellegű problémákat azonnal helyre kell állítani, az egyéb problémák pedig évente egyszer garanciális bejárás keretében kerülnek helyreállításra, amelyek üzemeltetést nem gátolnak és nem balesetveszélyesek” - nyilatkozta Fáklyáné Kürti Éva, projektvezető.
Ma Somsály bevezető részén, a Deák út kétszáz méteres szakaszára érkezett aszfalt, mintegy 24 tonna. Persze ebből jut máshová is, összességében ennyit tudnak bedolgozni egy nap alatt. Sávos helyreállítást végeznek. Itt például a korábban felvett videóból kiderült, hogy még nagyjából egy hetven méteres szakaszt is le kell aszfaltozniuk, ezt hétfőn végzik el. Hódoscsépány térségében a Mészáros és Mészáros Kft. munkatársai tevékenykedtek. Bíró Ferenc kiemelte, hogy a bajok jó része süllyedésből adódik, ennek pedig egyik oka, hogy gépi tömörítéssel 95%-os tömörségi foktól nagyobbat nem lehet elérni.
„Ha mondjuk egy méteres mélységben kiszedtük a talajt az a természetes konszolidációnak köszönhetően öt centimétert mindenképpen meg fog süllyedni. A kivitelezéskor mindig felmerült a kérdés, hogy miért nem aszfaltozzuk vissza azonnal ezeket a területeket, hát ezért. Így is vannak olyan részek, ahol a süllyedéseket nem tudtuk elkerülni. Ezeket természetesen garanciális munkába kijavítjuk. A Csépányi területen van a legtöbb hiba értelemszerűen, mert ezt a tavalyi év végén fejeztük be, tehát itt a konszolidáció a legkevesebb volt” - mondta Bíró Ferenc, a Mészáros és Mészáros Kft. projektvezetője.
Ugyanez a helyzet a Puskás Tivadar, Zsélyi Aladár és Baross Gábor utcákban, ott már rendezték a terepet. A kivitelező cég munkatársai holnap Urajra vonulnak fel. Az Uraj, a Temesvári és Tormás utcákat már előkészítették, így ott folytatják az aszfaltozást.