Matematika a művészetben – Közel harminc képzőművészeti alkotást és különféle játékokat is bemutattak a Vasvár Úti Általános Iskolában rendezett kiállításon.
Kultúra
2022. máj. 23.

Matematika a művészetben – Közel harminc képzőművészeti alkotást és különféle játékokat is bemutattak a Vasvár Úti Általános Iskolában rendezett kiállításon.

Kiállításmegnyitóval zárult az a projekt, amelyet a Vasvár Úti Általános Iskola nyert el korábban.

A Matematika a művészetben című tárlaton a fiatalok által készített alkotásokat láthatták a jelenlévők. A Nemzeti Tehetség Program által kiírt pályázatba az intézmény huszonöt, 6-7-8. évfolyamos diákjait vonták be, akik a megvalósítás hét hónapja alatt műhelyfoglalkozásokon és kirándulásokon is részt vettek.

Különleges alkotásokat láthattak a pénteki kiállításmegnyitó alkalmával a megjelentek a Vasvár Úti Általános Iskola aulájában. Ezek között festmények, grafikák, de még különböző játékok is helyet kaptak. A művek annak a huszonöt tanulónak a munkáját dicsérik, akik részt vettek a Nemzeti Tehetség Program által kiírt pályázatban. A tanév végéig látható, közel harminc darabból álló tárlatot az intézmény igazgatóhelyettese, Ligeti Győzőné nyitotta meg.

Tavaly sikerült megpályáznunk egy Nemzeti Tehetség Programos pályázatot és 6,8 millió forintot nyertünk ennek a projektnek a megvalósítására. Tulajdonképpen ennek a pályázatnak az a célja, hogy egy új, innovatív tanulási környezetet alakítsunk ki a gyerekeknek, illetve egy komplex tehetséggondozó programot valósítsunk meg számukra. Nekünk az alapkoncepciónk a matematikára és a művészetekre épült.” - mondta Kozupné Tóth Bianka, a Vasvár Úti Általános Iskola pedagógusa, pályázati projektfelelős

A Komplex alkotó élményműhely – Matematika a művészetben néven futó projekt megvalósítási időszaka hét hónapon keresztül zajlott. Ezen belül a témák iránt érdeklődő fiatalok többek között önismereti, személyiségfejlesztő, vizuális ábrázoló és digitális műhelyfoglalkozásokon is részt vettek, de a Lego Robotika is előtérbe került. A megnyitó alkalmával a projektben résztvevő egyik tanuló, Antal Özséb is szólt a jelenlévőkhöz.

Két alkotásom van kiállítva. Egy absztrakt portré és egy keresztény témájú Piéta. Az absztraktra inkább a tanárnőm vett rá, hogy készítsem el, mert őszintén szólva ez nem tartozik az érdeklődési körömbe. Engem inkább realista irányzat érdekel. Éppen ezért készítettem el ezt a másik festményemet, ami Krisztus halálát ábrázolja.” - nyilatkozott Antal Özséb, a Vasvár Úti Általános Iskola tanulója

A projekt során a tanulók különféle játékokat is készítettek, de platóni testeket is építettek. A műhelyfoglalkozásokon kívül pedig kirándulásra is lehetőségük nyílt. Így a Szépművészeti Múzeumba, a Csodák Palotájába és az Edelényi Kastélyszigetre is eljutottak, de a Digitális Erőművet és a Nemzeti Filmtörténeti Élményparkot is célba vették.

Tulajdonképpen, ha belegondolunk, a képzőművészetben mindenhol ott van a matematika. Már a régi korokban is ott volt az aranymetszés, a geometrikus kompozíciók. A modern művészetekben az avantgárd irányzatokban. A kubizmusnál és a konstruktivizmusnál pedig egyértelműen ezen van a hangsúly, a geometrikus kompozíciókon, ezeken az absztrakciókon. Nagyon nyitottak voltak a gyerekek a modern irányzatokra.” - mondta Balogh Ildikó, az iskola pedagógusa

Az emeleten kiállított festmények mögé a tanulók is felsorakoztak, így jelezve, melyik az ő alkotásuk. Az intézmény egyébként nemrégiben egy másik pályázatot is elnyert, amelyet szintén a Nemzeti Tehetség Program írt ki. Így a következő tanévben a Tudomány a filmek mögött, művészet a filmekben témáját járják majd körbe.