Fontos odafigyelni az autóklíma karbantartására, hiszen komoly betegségeket okozhat. Érdemes évente kitisztíttatni a gépjármű hűtőberendezését.
A nyári hőség beköszöntével ne feledkezzünk meg a gépjárművek klímaberendezéseinek karbantartásáról sem. A megfelelően működő hűtőberendezés kellemesebbé teszi az utazást és növeli komfortérzetünket. Sokan nem fordítanak kellő figyelmet ezeknek az eszközöknek a tisztítására, rendben tartására, ami azonban komoly betegséget is okozhat a tulajdonosoknak.
„Elég fontos a betegségek megelőzése érdekében. Célszerű az idény előtt kitisztítani a klímát, a nyári szezon előtt. Télen mindenki keveset használja a hűtőberendezést, így a baktériumok, vírusok és a kosz is megtapad az elpárologtatón lényegében, ami a hűtést generálja. Így ezt érdemes minden évben kitisztítani a nagy nyári meleg előtt” - mondta Galambosi Péter, a Suzuki Kaiser Kft. autószerelője, műszaki vizsgabiztosa.
A klíma karbantartását el lehet végezni házilag is, de érdemesebb hozzáértő szakember segítségét kérni. A szerkezetek fertőtlenítését ózonos vagy vegyszeres befecskendezéssel végzik, valamint a pollenszűrőt is évente érdemes cserélni az optimális működés érdekében.
„Azért kell tisztítani, mivel rengeteg baktérium megtelepszik benne, és ezért fontos kitisztíttatni minden esetben a klímát” - hangsúlyozta Rási András.
Az autóklíma nem csak kényelmünket szolgálja. A hőségben csökkenhet a sofőr koncentrációs képessége, erősödik fáradtságérzete és könnyebben elálmosodik. A meleg hatására elhúzódhat a reakcióidő, ami akár balesethez is vezethet.
„A nyári időszakban a forgalom megnő. Torlódásokra, forgalom lassulásra lehet számítani. Ezekben az időszakokban figyelmetlenebbé válunk, a stresszfaktor megnő, ilyen helyzetben viszont könnyebben hibázunk. Ami nagyon fontos még, a nyári időszakban a gyalogos, kerékpáros és a motoros kerékpáros forgalom növekedése, ez is egy veszélyforrást jelent az utakon” - emelte ki Soós Attila, az Ózdi Rendőrkapitányság kapitányságvezetője.
Érdemes azonban odafigyelni arra, hogy megfelelően állítsuk be a gépkocsi belső hőmérsékletét. Automata berendezésnél a hőfokot úgy indokolt használni, hogy a külső és a belső hőmérséklet közötti különbség ne legyen több 5-10 foknál. Manuális hűtőrendszer esetén se válasszuk a leghidegebb opciót. Ha van rá lehetőség, a kiáramló hűvös levegőt ne közvetlenül a testre, hanem az üvegre irányítsuk.