Kapcsolatépítés és együttműködés – egri szakemberek érdeklődtek az Ózdi Távhő Kft. működéséről

Az Egri Vagyonkezelő és Távfűtő Zrt. szakemberei látogattak ma városunkba. A vendégek azért érkeztek, hogy megismerjék az Ózdi Távhő Kft. működését.

Az Ózdi Távhő Kft. Zrínyi Miklós úti telephelyén fogadták az Egri Vagyonkezelő és Távfűtő Zrt. szakembereit, akik azért érkeztek városunkba, hogy feltérképezzék a helyi szolgáltató működését. A két település nagyon hasonló adottságokkal rendelkezik, ezért is szerettek volna betekintést nyerni az itt zajló folyamatokba. A szakmai találkozón elsőként technikai kérdések kerültek szóba.

„A kapcsolatunk úgymond elég friss. Az utóbbi egy évben találkoztunk különböző műszaki jellegű konferenciákon, és ott fogalmazódott meg bennünk, hogy mivel elég közel vagyunk egymáshoz, így lehetne egy szakmai kapcsolatot kialakítani. Az utóbbi években fejlesztések zajlottak le nálunk különböző pályázati bevonások keretében, így a hőközpontjainknak a felügyeleti és automatikai rendszerét fejlesztettük, illetve új ügyviteli rendszert vezettünk be távhő szolgáltatásunkba” - emelte ki Varga Roland, az Ózdi Távhő Kft. informatikusa, szolgáltatási üzemvezető helyettese.

Az egyik Nagy Imre úti új hőközpontot is megtekintették a szakemberek, ahol szót ejtettek a változó tömegáramos felügyeleti rendszerről. A vendégek többek között képet kaphattak a hőmennyiségmérők bekötéséről. Szóba került még a távleolvasás, a központok működése és ezek összehangolása. A legfontosabb a hőenergiához elfogyasztott gáznak a későbbi felhasználása, hiszen költséghatékonyság szempontjából ez igen lényeges.

„Abszolút úgy gondolom, hogy Ózdon a távhőnek a műszaki fejlettsége bizonyos pontokon még meg is haladja az egri lehetőségeket, illetve az egri jelenlegi állapotot. Úgy gondolom, hogy egy hasznos együttműködés előtt állunk. Kölcsönös tapasztalatcserében már most az elmúlt egy órában is jelentős előrelépéseket tettünk, és hát az informatikai fejlesztések területén a lemaradásunkat igyekszünk bepótolni majd Egerben is” - mondta Nyeste Gábor, az EVAT Zrt. igazgatási divízióvezetője.

Az Ózdi Központi Ügyfélszolgálat megismerése is szerepelt a napi programban, ahol városunk polgármestere is üdvözölte a látogatókat. A vendégek bejárták a váróteret, megtekintették az ügyfélhívó panelt és az egyes munkaállomásokon is megálltak.

„Nagyon jóleső érzés és büszkeséggel tölt el, hogy Eger megyei jogú városból ide járnak szakemberek Ózdra jó példákat tanulmányozni, esetleg átvenni. Ahogyan itt elmondták a központi ügyfélszolgálaton, még nem is hallottak róla, hogy bárhol, máshol működne hasonló. Ők is szeretnének majd a jövőben hasonló ügyfélszolgálatot létrehozni, ezért is volt fontos számukra, hogy betekintsenek ide és beszélgessünk róla, hogy Ózdon hogyan hoztuk ezt létre” - nyilatkozta Janiczak Dávid, polgármester.

Janiczak Dávid beszélt az ügyfélszolgálat kialakításának céljairól, az elérhető szolgáltatók körének bővüléséről. Kiemelte, a cél az volt, hogy a környéken élők egy helyen intézhessék ügyeiket. A szakemberek informatikai oldalról is megvizsgálták a lehetőségeket. Kiderült az is, hogyan zajlik az új ügyviteli rendszerben a számlázás és hátralékkezelés, de még számos egyéb műszaki információt is sorra vettek a jövőbeni együttműködés reményében.

(forrás)