Közel hatvanhatezer tranzakciót bonyolítottak le az Ózdi Központi Ügyfélszolgálaton a 2021 szeptemberi nyitás óta. A cél az volt, hogy a környéken élők egy helyen intézhessék ügyeiket.
Városunk polgármestere kérte le az első sorszámot az Ózdi Központi Ügyfélszolgálaton 2021 szeptemberében. 2023. október 31-ig közel hatvanhatezerszer ismétlődött meg ez a mozdulat. Ez derül ki abból a kimutatásból, amelyet szerkesztőségünk részére készítettek. A tranzakciók számából az is kiderül, hogy a legtöbben szociális ügyeket intéznek, valamint gázzal, vagy árammal kapcsolatos kérdéseket tisztáznak az ablakoknál.
A kormányhivatal elköltözésével lehetőség nyílt, hogy újabb szintre emeljék az ügyfelek kiszolgálását Ózdon. A szolgáltatók szívesen csatlakoztak, hiszen díjmentes bérleti lehetőséget kínáltak számukra.
„Nem kell a városban több helyre rohangálni és sorszámot kérni, várakozni, esetleg nem megfelelő körülmények között az esőben ázni, hanem itt egy modern helyen, kényelmesen minden ügyüket el tudják intézni, legyen ez akár önkormányzati rendszerben, közüzemi szolgáltatóhoz irányuló ügy és még a posta is jelen van, úgyhogy az adott csekkeket is be tudják az adott helyszínen fizetni. Ez egy teljes komplex szolgáltatás, amit itt az ÓKÜSZ-ben tudunk nyújtani az ózdiaknak” - hangsúlyozta Janiczak Dávid, polgármester.
Egyébként több szolgáltató is megszüntette korábbi irodáját és a Polgármesteri Hivatal épületébe helyezte át. Ilyen volt a hulladékgazdálkodás, valamint az Ózdi Távhő Kft. is.
„Kezdetekben még a Zrínyi úton is volt ügyfélszolgálat, amikor kezdték megszokni az ügyfelek, akkor ott az ügyfélszolgálatot megszüntettük, a pandémia alatt be is voltunk zárva. Teljeskörű ügyintézés van. Most már lehet bankkártyával, készpénzzel is fizetni. Átírásokat is végzünk, sőt még a meleg víz órát is nagyon sokan szokták most már ide diktálni” - emelte ki Farkas Jenőné, az Ózdi Távhő Kft. ügyfélszolgálati munkatársa.
Először a Polgármesteri Hivatal az Ózdi Távhő Kft., az Ózdinvest Kft. és a szociális intézményrendszer dolgozói várták a környéken élőket, majd csatlakozott a hulladékszolgáltató és a vízmű, pár hónap múlva pedig tovább bővült az elérhető szolgáltatók köre az MVM-el.
„Szerintem ez az országban egy egyedülálló megoldás, hogy az ózdi emberek el tudják intézni az önkormányzati ügyeiket és még ezen kívül a vízzel, szennyvízzel, elektromos árammal, földgázzal és szemétszállítással kapcsolatos feladataikat is korrekt körülmények között. Azt is sikerült elérnünk az elmúlt évben, hogy megfelelő hőmérséklettel vártuk télen az ügyfeleket” - mondta dr. Almási Csaba, jegyző.
Tágas várótér fogadja az ide érkezőket. A gördülékenység jegyében korszerű ügyfélhívó panel működik a bejáratnál, amin keresztül sorszámot lehet húzni és párhuzamosan több munkaállomás üzemel. Ahogyan telt az idő egyre jobban tudatosult az emberekben, hogy van lehetőségük egy helyen intézni ügyeiket, amelyet ki is használnak.
„Nagyon örülök, hogy itt el tudok intézni minden igazolást egy-két nap alatt, hogy le tudjam időben adni, mert évente kell ezeket az igazolásokat leadni, hogy minden be van fizetve. Villany, víz, gáz, távhő, lakbér és ilyesmi. Nagyon örülök, hogy ebben az épületben minden van” - nyilatkozta Vajtó Béláné.
Összességében hétfőn és csütörtökön reggel nyolctól, délután négyig, szerdán reggel nyolctól este nyolcig, pénteken pedig reggel nyolctól délig valamelyik szolgáltató biztosan a lakosság rendelkezésére áll a Városház tér 1. szám alatt a Polgármesteri Hivatalban az Ózdi Központi Ügyfélszolgálaton.