Színes játékok várják a gyerekeket a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda udvarán

Megújult iskolaudvarral várták a diákokat a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvodában. ABC-s ugróiskola, óriás társasjáték és számtábla is szerepel a felfestett játékok között.

Hangos iskolacsengő jelzi a gyerekeknek a tanórák közti szünet kezdetét. A II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda udvarára festett játékokat boldogan el is foglalják a diákok. Tavaly már elkezdődött az udvar megszínesítése, ekkor a támfalat dekorálták ki 50 órás közösségi szolgálat keretében. A cél az volt, hogy az oda járó gyerekek ne egy szürke fal előtt, hanem kellemes környezetben töltsék el a szünetet. Most a vizuális elemek mellett mozgásra is lehetőségük van az iskolásoknak.

„Az ötlet még tavaly kezdődött, mikor még a támfalat festettük. Akkor mondta a tantestület, hogy milyen jó lenne itt az alsós gyerekeknek egy olyan játék, amit a betonra festünk fel és tudnának ugrálni, tanulni vele. És én már akkor elkezdtem a terveket fejben, ez most nyáron alakult ki teljesen, amit megmutattam nekik, elnyerte tetszésüket. Többnyire változott, mert több kolléganő is segített, és ahogy együtt gondolkodtunk így változott egy kicsit a terv, de csak pozitívan” - mondta Vildné Kolozsy Réka, pedagógiai asszisztens.

A színes ábrákat speciális, úgynevezett garázsfestékkel vitték fel a betonra. Ez egy időtálló anyag, jól tűri a hideg időt, és nyáron sem fakul ki a napsugárzás hatására. Az egy hétig tartó munkálat meghozta gyümölcsét, hiszen a gyerekek nagyon örülnek az új lehetőségnek.

„Nekem az egész nagyon tetszik, de a kedvencem az ott lévő számtábla. Azon kitaláltunk a barátaimmal egy olyan játékot, hogy csak a páros számokba lehet beledobni a dobókockát, és el kell jutni a százig” - nyilatkozta Farkas Szebasztián.

Az udvart díszítő színes ábrák amellett, hogy esztétikusak, még hasznosak is. Játékos módon sarkallják a gyerekeket az ABC, vagy éppen a számok memorizálására. Az iskola vezetősége és dolgozói minden nap azon munkálkodnak, hogy megszínesítsék a diákok iskolában töltött idejét. Nem csak az udvari játékokat, de a tanítási órákat is igyekeznek érdekessé tenni számukra.

(forrás)