Beindult a nyári gumiabroncsok átszerelési szezonja

Elérkezett a nyári gumiabroncsok felszerelési ideje. Nagyon fontos, hogy az évszaknak megfelelőekkel szereljük fel az autót, hiszen a melegben a téli abroncs gyorsabban kopik.

Beköszöntött a jó idő, így egyre többen cserélik vagy cseréltetik le a téli abroncsokat kocsijukon. Az egyik helyi autószerviznél is nagy a forgalom ebben az időszakban. A váltást kétféleképpen lehet elvégezni: vagy a már meglevő garnitúrát tesszük vissza, vagy új szettet vásárolunk. Ajánlott az évszaknak megfelelő abroncsot felszerelni, azonban fontos odafigyelni azok állapotára is. A nyári gumik profilmélységének legalább 1,6 milliméteresnek kell lennie, valamint a gyártás időpontja is lényeges.

„Aki sokat autózik, tehát sok kilométert tesz bele az autóba, annál lehet, hogy célszerűbb tényleg váltogatni a téli és nyári gumik között. Költséghatékonyabb, hogy ha külön felniken vannak a nyári, illetve téli gumik. A négy évszakos gumit viszont abszolút vállalhatónak tartom abban az esetben, hogy ha valaki éves szinten kevés kilométert tesz meg az autójával. Költséghatékonyabb négy évszakos gumival járni és akkor nem öregszik rá az autóra úgymond a gumi, tényleg ki lehet használni teljes kopásáig” - mondta Csutor László, a Suzuki Kaiser autóértékesítője.

Az abroncsok cseréje mellett tavasszal egy alaposabb átvizsgálást is érdemes beiktatni, amely során felmérhető, hogy okozott-e károkat az autóban a téli időjárás. A kátyús utak miatt nem árt ellenőriztetni a futóműbeállítást is. Fontos figyelni, hogy megfelelő súly kerüljön a felnikre, hiszen amennyiben nagyobb vagy kisebb mint kellene, kiegyensúlyozatlanná válhat a kerék. A gumikban a nyomást is rendszeresen ellenőrizni kell, és szükség esetén beállítani az adott autótípushoz. A rossz minőségű és rosszul beállított kerekek ugyanis nagy kockázatot jelentenek a közutakon.

„Amikor plusz hét átlag Celsius fok felé melegedik a hőmérséklet, akkor érdemes a gumiabroncsokat lecserélni a gépjárművezetőknek. Ezek a gumiabroncsok ugyanis a felmelegedő aszfalttal kapcsolatban sokkal toleránsabbak, tehát nem melegszenek annyira fel és a fékhatás a járművön sokkal határozottabb, mint a téli gumiabroncsnál, ami sokkal lágyabb keverék. Ilyenkor, amikor felmelegszik az aszfalt, hajlamos az ellágyulásra, ezáltal a hirtelen fékezés, vészfékezés esetén megnőhet a fékútja a járműnek” - emelte ki Rajhóczki Péter, az Ózdi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának osztályvezetője.

Érdemes tehát odafigyelni ezek állapotára, hogy se nekünk, se másoknak ne essen baja a közúti közlekedés során, hiszen mindenkit hazavárnak.

(forrás)