A passzív biztonsági eszközök kerültek a rendőrség fókuszába. A helyi egyenruhások öt nap alatt több mint száz esetben intézkedtek.
Nagyszabású rendőrségi razzia zajlott az utakon, amelynek fókuszában a passzív biztonsági eszközök álltak. Az egyenruhások február 13. és 19. között Magyarország egész területén ellenőriztek. Az akcióhoz az Ózdi Rendőrkapitányság is csatlakozott. Városunk lakói szerint fontos a városban a kontroll.
„Mindenkit jobban kellene ellenőrizni, főleg az ittas vezetőket. A biztonsági berendezéseket is, a fényszórókat, lámpákat és minden ilyen biztonsági eszközt, ami a gépjárműhöz tartozik. Több ellenőrzés kellene. A gyorshajtókra is több figyelmet kellene fordítani” - hangsúlyozta György István.
Most elsősorban a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint segédmotorosoknál és motorkerékpárosoknál a bukósisak alkalmazását vizsgálták a rendőrök. Csütörtök és vasárnap kivételével nagy létszámban voltak jelen az illetékességi területen, főként a kereszteződések környékén. A tapasztalat szerint a biztonsági öv használatára nagy hangsúlyt fektetnek a gépjárművezetők, de még így is sokan akadtak fel a szűrőn.
„Ha esetleg egy közlekedési balesetnek részese a jármű, akkor a biztonsági öv a hozzátartozó egyéb aktív eszközökkel együtt megóvja a gépkocsivezetőt és a gépjárműben ülőket attól, hogy személyi sérülést szenvedjenek el. Ezért nagyon fontos az, hogy használjuk a biztonsági övet. Ezzel kapcsolatban 87 esetben intézkedtünk, ami lebontva az 5 napra még mindig elég nagy szám ahhoz, hogy felhívjuk ennek a jelentőségére a gépjárművezetőknek és a gépjárműben utazóknak a figyelmét” - mondta Rajhóczki Péter, az Ózdi Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője.
Azokban az esetekben intézkedtek ahol fotóval, vagy videó felvétellel tudták igazolni a jogsértést. A szabályszegőkre lakott területen belül tízezer, kívül pedig tizenötezer forintos közigazgatási bírságot szabtak ki, a közlekedési előéleti pontok mellett. Lényeges, hogy a biztonsági övet nem azért kell bekötni, mert a rendőr ellenőrzi. A sofőr felelőssége is, hogy példát mutasson.
„Azért tartom fontosnak ezt, mert saját magad érdeke, hogy a biztonságodat ezzel védjed. Én így gondolom, hiszen védi az utasokat is, akiket viszel” - nyilatkozta Nagy Sándor.
Az ellenőrzéskor még mindig jellemző volt a kézben tartott mobiltelefon menet közbeni használata, pedig a mai világban már számos lehetőség adott, hogy kihangosíthassuk készülékünket az autóban vezetés közben. De akár meg is állhatunk pár percre.
„Nem tartom jónak, hogy valaki használja vezetés közben a mobiltelefont, mert szerintem arra mindig van idő, hogy megálljon valaki, akár két percre, vagy többre is, hogy tudja használni azt a telefont. Mert ez is kockázata annak, hogy valaki balesetet okozzon, vagy bármi is történjen” - emelte ki Nagy Ferenc.
Az akció során a gyermekbiztonsági rendszer alkalmazásának elmulasztására is volt példa, legalább 13 esetben. Pedig ennek jelentős szerepe van, hiszen a kicsik nem tudnak úgy kapaszkodni, mint egy felnőtt, vagy megtartani magukat egy ütközéskor. Három év alatti gyermek nem szállítható megfelelő rögzítés nélkül a gépjárműben a hátsó ülésen. A jobb egyben pedig csak akkor foglalhat helyet, ha a 150 centimétert meghaladja a magassága.