Petőfi Sándor versei és a Magyar Kultúra Napja volt a témája annak a rajzversenynek, melyet a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvodában hirdettek meg.
Hagyomány már, hogy minden évben két rajzversenyt hirdetnek a gyerekeknek a II. János Pál Katolikus Általános Iskolában. Egyet az őszi hónapokban, a másikat pedig tavasszal. Az elkészült rajzokból kiállítást rendeznek az intézmény aulájában. Ezt a pályázatokat mindig egy aktuális évfordulókhoz kötik. Ebben az évben Petőfi Sándor születésének 200. évfordulójára hirdették meg ősszel, de a fiatalok kérésére a határidő meghosszabbodott, így a Magyar Kultúra Napjával készült el a tárlat. A mai napon hirdettek eredményt, minden alkotó jutalomban részesült.
„A gyerekekhez Petőfi Sándor nagyon közel áll. Szerintem a rajzokból is átjön az, hogy ismerik és szeretik a költőt, és hogy számunkra pedagógusok számára pedig megnyugtató volt azt látni, hogy ismerik a verseket is, és nagyon örültünk neki, hogy kettőszáz év távlatából, Petőfi gyönyörű gondolatai, témái, szavai átjönnek, ahogyan szokták divatosan mondani a gyerekek számára” - nyilatkozta Kocska Ágnes, a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda intézményvezetője.
Az iskola valamennyi tanulója nagyon szeret rajzolni, így nem volt nehéz a pályázatot sikeressé tenni. Baráti csoportok alakultak a különböző alkotások elkészítéséhez. A pedagógusoknak nagyon fontos, hogy lássák a gyermekekben azt, hogy érdeklődnek a kultúra, ezen belül a költészet iránt. A fiatalok bármilyen technikával dolgozhattak, csak a képek mérete volt adott. Többségében vízfestékkel, színes ceruzával készültek a művek, de egy-két grafikával is lehetett találkozni. Minden diák, az életkori sajátosságaiknak megfelelő rajzot adott be.
„Ezt a rajzot Góré Anasztázia, Rézműves Atosz, Haga József Brendon és én, Száva Zoé Napsugár készítettük. Petőfi Sándor életéhez kapcsolódik arról, hogy Petőfi Sándor megy hazafelé és azon gondolkozik, hogy miként szólítsa az édesanyját” - mondta Száva Zoé Napsugár.
A zsűri a tantestület volt, akik elsősorban a saját ötlet lerajzolását értékelték leginkább. A tanári szobában 4 alkotást értékelhetett egy-egy koronggal minden pedagógus. Azokat a műveket jelölték meg, amelyeket a legkreatívabbaknak és legérdekesebbeknek találtak. Így születtek meg a helyezések. Több, mint hetven rajz készült, de ennél sokkal több diák volt az alkotó, hiszen volt olyan kép, amelynek kivitelezésében az egész osztály segédkezett.