Luca napi hagyományokat ismertek meg a II. János Pál Katolikus Általános Iskola alsósai. A meseolvasást közös beszélgetés, majd kézműves foglalkozás követte.
Tavaly indította útjára az olvasásnépszerűsítést, szövegértést elősegítő programsorozatát Meseláda címmel az Ózdi Városi Könyvtár. A havonta egy alkalommal kisiskolásoknak megtartott csoportfoglalkozás nagyon tetszett a résztvevő osztályoknak, pedagógusoknak. Egy tanév során hét-nyolc találkozón változatos témákat dolgoznak fel, amely kiváló lehetőséget biztosít az érzékenyítő beszélgetésekre is.
„Attól függően, hogy van-e valamilyen jeles nap abban a hónapban vagy nincs, úgy találom ki, hogy milyen mesét fogok nekik olvasni. Ha nincsen jeles nap, akkor a Pagony Kiadónak van egy sorozata a „Most én olvasok!”, ez kifejezetten kisiskolásoknak való könyv, mese, ezt könnyen megértik. Szép, színes illusztrációk vannak a könyvekben, ezt is szeretik a gyerekek. Ezt vetített kép formájában mesélem el nekik, hogy ezt is élvezzék. A mese elolvasása után megbeszéljük” - mondta Dankóné Magyar Mária, könyvtáros.
Az idei évben az energiaválság okozta helyzet új kihívásokat hozott számos intézmény életébe. Így a korábban megszokott formában nem tudták folytatni a könyvtárosok a Meseláda című foglalkozást. A rendszerességet fenntartva most ők mentek azokhoz az osztályokhoz, akik mindenképpen részesei szerettek volna lenni az interaktív óráknak.
„Nagyon örülök neki, hogy olyan részét tanulják meg a történelmünknek és szokásvilágunknak, amit eddig még nem ismertek. Reméljük, hogy a lucázást jövőre be tudjuk építeni majd a tanmenetünkbe” - nyilatkozta Török-Spéder Csilla, a II. János Pál Katolikus Általános Iskola 2/3 osztályának osztályfőnöke.
A foglalkozások nagyon jól beilleszthetőek a tanmenetbe, hiszen a mesehallgatás, annak megértése és visszakérdezése irodalomóra keretén belüli, míg a kézműveskedés kiváló technika órai elfoglaltságot jelent a kisiskolásoknak.
„Hóembert csináltunk, van neki keze, orra, sálja” - emelte ki Bódi Szandra.
A kihelyezett Meseláda több osztályhoz eljut a hét folyamán, amelynek fontossága nemcsak a közös mesehallgatásban és kézügyességet igénylő, fejlesztő munkán alapszik. Ilyen beszélgetések során ugyanis olyan témákat tudnak érinteni, amelyek a barátság, az empátia vagy a segítőkészség fogalmait erősítik.