Támfalat festenek a SZIKSZI-s diákok a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda udvarán. A cél, hogy az oda járó gyerekek kellemes környezetben töltsék el a tanórák közti szüneteket.
Szorgosan dolgoznak a Széchényi István Katolikus Technikum és Gimnázium diákjai. A II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda belső udvarának támfalát korábban felújították, a talaj egyenetlensége és a rossz csapadékelvezetés miatt ugyanis megromlott az állapota. A szürke felületet szerették volna izgalmasabbá, barátságosabbá varázsolni, így az ötven órás közösségi szolgálat keretében nekiláttak a középiskolások.
„Az átkozott és áldott internetről jöttek az ötletek. Onnan néztük, de maga a gondolat, hogy itt a gyerekeknek egy mesés környezetet biztosítsunk, az a pedagógiai tapasztalatunkból adódott. Abból, amit tanítunk, amit ők is mondanak. Lesz azért itt egy kis templom is, ne felejtsük el, hogy ugye mi katolikus iskolába járunk. Legyen templom ne csak az Ív úton, hanem itt is. És hát minden olyan élőlényt, minden olyan tárgyat, amely szerepel a gyerekek életében, a mesékben, az olvasmányokban, a kis történetekben, a televízióban látott mesefilmekben vagy az olvasókönyvekben, azok itt helyet kapnak” - emelte ki Kocska Ágnes, a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda igazgatója.
A kezdeményezésben résztvevő fiatalok számos ötlettel hozzájárultak a műhöz. A falra először felrajzolták az elemeket, a festést pedig tegnap délután kezdték el. Ma is tartott még a munka, ugyanis sok apró mintát kell felvinniük a felületre. Ez a fajta kihívás azonban nagyon tetszett a középiskolásoknak.
„A közösségi szolgálatot több különböző helyen szerettem volna elvégezni, különböző aktivitásokban kipróbálni magam, hogy melyik áll közel hozzám. A festés pont egy ilyen dolog, amit szívesen csinálok otthon is” - mondta Molnár Noémi.
Pillangók, egy kút, lufik, fák és sok más motívum megtalálható a falon. A diákok továbbra is szorgosan dolgoznak, hogy az iskolakezdésre már egy megújult, modern, kellemes külső fogadja a legkisebbeket.