A gyorshajtók kerültek a rendőrség fókuszába. Érdemes lesz figyelni a héten, mert egy európai akció keretében Ózdon is fokozott közlekedési ellenőrzést tartanak az egyenruhások.
Az elmúlt néhány hónap regisztrált baleseti okai között az élen helyezkedik el a gyorshajtás, ezt követi az elsőbbségi jog meg nem adása, a sorban a harmadik helyen pedig a kanyarodás szabályainak megsértése szerepel. A rendőrség fokozottan vizsgálja a megengedett legnagyobb sebesség betartását Magyarország közútjain. Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata egy héten át Speed elnevezéssel hirdetett ellenőrzést. A Roadpol Műveleti Csoport ezekkel az akciókkal szeretne hozzájárulni ahhoz az uniós célkitűzéshez, hogy 2020 és 2030 között felére csökkenjen a közúti halálozások és a súlyos sérülések száma.
„Az ellenőrzés célja a sebességtúllépés veszélyességének tudatosítása, a közlekedésbiztonság helyzetének javítása, a bekövetkezett balesetek súlyossági fokának csökkentése és a megengedett sebességhatárok betartatása” - mondta Kiss Tamás, az Ózdi Rendőrkapitányság hivatalvezetője.
Térségünkben csütörtökön és pénteken is számítani kell ilyen jellegű ellenőrzésekre. Megyénkben július 31-ig közel négyszáz személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt, ez hét százalékkal több a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A helyi fiatalok szerint a legtöbb probléma pont az ő korosztályukkal van.
„Szerintem itt a legnagyobb gond azzal van, hogy a fiatalok amikor megszerezték a jogosítványt, akkor rögtön azt gondolják, hogy övék a világ, illetve hogy ők már nagyon tudnak, aztán végül is látjuk a híradókban is, hogy igen komoly bajok vannak belőle, és más szenvedi meg a kárt ebből” - nyilatkozta Zsiros Szabolcs László.
Az elmúlt hét hónapban több mint félezer ember volt elszenvedője ilyen történésnek, tizennégy esetről pedig elmondható, hogy halálos kimenetelű volt.
„Én betartom a szabályokat, mert ez kötelezettség egyrészt. Szerintem nem illő ezt megszegni. Például lakott területen belül nem érdemes száguldozni, máshol sem persze. Ember életek forognak kockán. Nem lehet ezt így csinálni” - hangsúlyozta Szemán Roland.
Az elmúlt évben jóváhagyott terv alapján 2022-ben összesen tíz nemzetközi ellenőrzést irányoztak elő, amelyek 28 ország területére terjednek ki. Ezek az akciók alapvetően az olyan járművezetői magatartások ellen irányulnak, amelyek a legnagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelentik Európa útjain. Ezt leszámítva idén még fellépnek a figyelemelvonó tényezők ellen, vizsgálják a tehergépjárműveket és autóbuszokat, de nagy hangsúlyt fektetnek az ittas, vagy bódult vezetők kiszűrésére is.