Sok a koccanásos baleset a bevásárlóközpontok parkolóiban. Ha ilyen szituációba keveredünk és nincs a helyszínen a károsult, mindenképpen hagyjunk elérhetőséget az autóján.
Elég gyakori, hogy elsősorban a bevásárlóközpontok parkolóiban, illetve a nagyobb tömbházak előtt a gépkocsivezető be, vagy éppen kiálláskor hozzáér járművével a mellette lévőhöz. A koccanást pedig nem észleli, ha pedig igen, nem tulajdonít ennek nagy jelentőséget. Elhajt, a károsultat pedig magára hagyja, esélyt nem adva számára, hogy vesztesége megtérüljön. Ebben az esetben a tulajdonos egy rövid ideig tartózkodott a boltban, amikor pedig kijött, ez a látvány fogadta.
„Az a vicc az egészben, hogy most jó hogy ő lelépett, viszont ahogyan körbenéztem ültek páran a saját gépjárművükben, és mindenki lehajtotta a fejét, mintha senki nem látott volna semmit. Pár hónappal ezelőtt a másik autómmal hasonlóképpen jártam, a vezető felőli oldalba beletolattak, „igényesen” behorpasztva az ajtómat, és ugyanígy otthagyták az egészet. Arra jöttem rá, hogy nálunk az emberek hiányoztak anatómia óráról, nem tudják, hol van az a gerinc és ez az idegesítő ebben az egészben” - mondta Nagy Nikoletta.
A városban ma is találkoztunk hasonló karcolásokkal, de még helyszínelés nyomaival is. A parkolókba való beállásokra nagy figyelmet kell fordítani. Az autóvezetők előszeretettel állnak a vonalra, vagy keresztben a kocsival, több helyet is elfoglalva ezzel. A legfontosabb viszont az, hogy figyelmesen és körültekintően közlekedjünk. Morális szempontból nézve semmiképpen nem az a helyes magatartás, hogy magára hagyjuk azt, akinek véletlenül meghorzsoljuk az autóját. Ezt mondja Rajhóczki Péter az Ózdi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője.
„Amennyiben személyi sérülés nem történik csak anyagi kárt okoz a gépkocsivezető, akkor legalább az elérhetőségét, a nevét, a gépjármű rendszámát, a kötelező biztosítójának nevét és a kötvényszámát valamilyen jól észlelhető módon ott kellene hagyni a károsult gépjárművön. Nem tudja azt, hogy mikor fog visszatérni a károsult a gépjárművéhez, ezért nem köteles megvárni a helyszínen. A bevásárlóközpontokban, ha valakiben erkölcsi tartás van, akkor bemondatja a hangosbemondóban, hogy mi történt. Megvárja a károsult gépjárművezetőt, és sokkal egyszerűbb az ügymenet” - nyilatkozta Rajhóczki Péter, az Ózdi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője.
A kárbejelentés ma már nem egy hosszadalmas folyamat, akár applikáción keresztül is megoldható rögtön a parkolóban. Bár az okozó kötelező felelősségbiztosítása megemelkedik a jövőben, de nem olyan mértékben, hogy az vállalhatatlan lenne. A Közlekedésrendészeti Osztály vezetője arról is beszélt, hogy a kisebb károk jó részében nem is tesznek bejelentést a rendőrségre. A nagyobbaknál pedig szabálysértési eljárást indítanak az ügyben. Szinte mindig sikerül felderíteniük az okozó kilétét a térfigyelő és biztonsági kameráknak köszönhetően, vagy pedig szemtanút is találnak az adott helyszín környékén.