Élményekkel gazdagodhattak azok a Szikszis diákok, akik részt vettek egy pályázatában. A tanulók rengeteg tevékenységi körben dolgozhattak ezalatt az idő alatt.
A Széchenyi István Katolikus Technikum és Gimnázium ebben a tanévben megpályázta a Nemzeti Tehetség Program innovatív tanulási környezet kialakítására kiírt pályázatát. A projekt tartalmazott egy hatvan órás felkészítést, ami többek között délutáni foglalkozások keretében valósult meg, és volt benne számos olyan programelem is, amivel a fiatalok tudását igyekeztek fejleszteni. A tanulók rengeteg tevékenységi körben dolgozhattak ezalatt az idő alatt.
„Ez egy egész évben megvalósuló hosszabb volumenű pályázat volt, ahol alapvetően vállalkozói kompetenciafejlesztésről volt szó. Több elemet építettünk bele, így vállalkozások meglátogatásáról is szó volt, tehát időszakos elemek is szerepeltek a pályázatban, valamint egy hosszabb távú mentorálási folyamat, hiszen minden héten dolgoztak a kollégáim a diákokkal” - emelte ki Hajdu Krisztián, a Széchenyi István Katolikus Technikum és Gimnázium igazgatója.
45 tanuló vett részt a programban. A családokért felelős minisztérium 2 millió 390 ezer forinttal támogatta a projektet. Elsőként a tehetségüket ismerhették fel különböző tesztek alapján. A fiatalok számos új dolgot megtapasztaltak és kipróbáltak, emellett személyiségfejlesztő tréningeken is részt vettek. A tanulók az egyéni munkán kívül csoportban is nagyon sokat dolgoztak. Az elsődleges cél az volt, hogy a diákok jobban megismerjék magukat és a bennük rejlő lehetőségeket.
„A legtöbb diák nincs tisztában önmagával. Ez egy nagyon fontos dolog ahhoz, hogy a későbbiekben, a magánélet kapcsán, tanulás során, esetleg vállalkozás indításakor tisztában legyen azzal, hogy neki mi az erőssége. Ezt próbáltuk különböző feladatokkal, analízissel és az úgynevezett Belbin teszttel is fejleszteni. A Belbin teszt arról szól, hogy megnézzük, hogy csapatmunkában, azon belül miben jó. Irányító, segítő vagy támogató-e. Itt nagyon érdekes dolgok születtek a diákoknak önmagukról is” - mondta Cseh Tamásné, a Széchenyi István Katolikus Technikum és Gimnázium közgazdásztanára.
Az önismereti tréningek nagyon hasznosnak bizonyultak. Különböző analíziseket is csináltak a fiatalok a szaktanárok segítségével. Látogatást tettek egy repülőtéren is, ahol hasznos információkat hallhattak a működésről, kiemelve a logisztikai és pénzügyi szempontokat. Valamint egy egri cég működésébe is betekintést nyertek.
A későbbiek során egy vállalkozást kellett alapítaniuk. Ehhez nagy segítségül szolgált az a kerekasztal beszélgetés, amin online formában volt jelen Szabó Ágnes, a Virtuális Irodaház vezetője, Fürjes Pál, a Spál Kft. ügyvezető-igazgatója és Dancsok Tamás, a Piramis Kft. tulajdonosa. Ők elmondták a fiataloknak a saját tapasztalataikat és nehézségeiket.
„A vállalkozás alapításain belül, amikor kitalálták, hogy milyen terméket és szolgáltatást szeretnének gyártani, akkor készítettünk velük marketingtervet, ami szintén csoportmunkában zajlott. Itt hangsúlyt helyeztünk arra is, hogyha már megvolt az új vagy újszerű termék, mert tényleg született itt olyan találmány, ami teljesen újdonság volt a termék jellegét illetően. Ilyen volt például a különböző büféutalványok felhasználása” - nyilatkozta Koós Richárd, a Széchenyi István Katolikus Technikum és Gimnázium közgazdásztanára.
A zárómotívum a szakmai nap volt, ahol az év során felkészített tanulók bemutatták a saját szolgáltatásukat vagy az elkészített termékeiket. Különböző sátrakat alakítottak ki és árulták a portékájukat. A pedagógusok értékelő lapokkal járták a vállalkozások standjait. Több szempontot is figyelembe vettek. Vizsgálták a pultok ötletességét, valamint odafigyeltek arra, hogy a diákok hogyan állítják ki a nyugtát. A tanárok remélik, hogy ezzel a projekttel hozzájárultak ahhoz, hogy a fiatalok felfedezhessék a bennük rejlő tehetséget, melyet majd a későbbiekben kamatoztatni tudnak.