A nyári forróságban fontos a jól karbantartott autóklíma

Fontos odafigyelni az autók klímaberendezésének tisztán tartására ugyanis a karbantartás elmulasztása komoly betegséget is okozhat. Évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert.

A nyári hőség beköszöntével aktuálissá válik a gépjárművek klímaberendezéseinek karbantartása. A nagy melegben történő vezetés hatására csökkenhet a sofőr koncentrációs képessége, erősödik fáradtságérzete és könnyebben elálmosodik. Emiatt elhúzódhat a reakcióidő, ami baleset bekövetkeztéhez vezethet. A megfelelően működő hűtőberendezés nem csak kellemesebbé teszi az utazást, hanem közlekedésbiztonsági szempontból is fontos. Sokan nem fordítanak kellő figyelmet ezeknek az eszközöknek a tisztítására, rendben tartására, ami azonban komoly betegséget is okozhat a tulajdonosoknak.

„Ez a hőmérséklet és páratartalom nagyon kedvez a különböző baktériumoknak és gombaféléknek. Ez káros hatással van az emberi légutakra. Ha ezt nem vesszük komolyan, és nem fertőtlenítjük ki, illetve tisztíttatjuk a klímaberendezésünket, akkor ezek a baktériumok és gombák hajalmosak ezeken a részeken az autó belsejében elszaporodni. Emiatt komoly felső légúti fertőzéseket lehet kapni ezáltal” - hangsúlyozta Csutor László, a Suzuki Kaiser autóértékesítője.

A klíma karbantartását el lehet intézni házilag is, de érdemesebb hozzáértő szakember segítségét kérni. A szerkezetek fertőtlenítését ózonos vagy vegyszeres befecskendezéssel végzik, valamint a pollenszűrőt is évente érdemes cserélni az optimális működés érdekében. Megkérdeztük a város lakosságát, hogy hogyan vélekednek a témával kapcsolatban.

„Én igazából nem értek hozzá, de évente szoktam tisztíttatni, mert azt javasolta a szerelő” - nyilatkozta Kiszely Róbert.

„Ebben már nagyon régen volt tisztítva, őszintén meg kell hogy mondjam” - mondta Hadházi Zsuzsanna.

„Ilyen melegben ezen a nyáron ez kell. Fontos szerintem, mert nagyon meleg van, szükséges a gyerekek miatt is. Meg szerintem ez jó a kocsi rendszerének is” - fogalmazott Papp Ibolya.

Oda kell figyelni továbbá arra, hogyan állítjuk be a gépkocsi belső hőmérsékletét. Automata berendezésnél a hőfokot úgy indokolt használni, hogy a külső és a belső hőmérséklet közötti különbség ne legyen több 5-10 foknál. Manuális hűtőrendszer esetén se válasszuk a leghidegebb opciót, valamint arra is fordítsunk gondot, hogy közvetlenül ne a testre, hanem az üvegre irányítsuk a kiáramló hűvös levegőt.

(forrás)