Tankönyvek nélkül érkeztek a tanulók ma a Széchenyi István Katolikus Technikum és Gimnáziumba. A diákoknak vicces, játékos, kreatív feladatokat kellett megoldaniuk.
Élettel telt meg a SZIKSZI tornaterme délelőtt, ezúttal azonban nem a szokásos gyakorlatok miatt vonultak be a gyerekek a helyiségbe, hanem diákönkormányzati napot tartottak. A rendezés jogát a 11/E osztály nyerte, így az ő elképzeléseik valósultak meg a nap folyamán. Sokat ötleteltek, végül a Disney mesék köré építették fel a programot, hiszen ez elég tág témakör, amit mindenki ismer és szeret.
„Tavaszi szünetben is bejöttünk előkészíteni a dolgokat. Szerintem nagyon fontosak ezek az iskolai programok, hiszen még jobban össze tudják kovácsolni az osztályokat, valamint az évfolyamokat is és az egész iskolát” - mondta Tatár Csenge, diákönkormányzati tag.
A rendezvény bemutatkozással kezdődött, a fiatalok osztályonként, sorban vonultak végig az általuk kitalált jelmezekben és eszközökkel. Ma ugyanis nem volt szükség iskolatáskára és tankönyvekre sem, így a gyerekek kreatív kellékekbe, szatyrokba pakolták bele, amire szükségük lehet. Volt aki kukába rakta a dolgait, mások szerszámos ládában, vagy kalitkában vitték az elemózsiát. A bevásárló kosár, de még a porszívó sem hiányzott a repertoárból.
„Nagyon fontosnak tartjuk, hiszen az elmúlt két évben a fiatalok szociális kompetenciái nagymértékben csökkentek. Nagyon nehéz így a közösségtudatot fejleszteni náluk. Az online oktatás tavaly ezt jelentősen csökkentette náluk, úgyhogy nagyon hasznosnak gondoljuk ezt a programot, hiszen kiemelt szerepet kap a közösségfejlesztés. Nagyon fontos az, hogy ezt a diákok szervezték, ők tervezték és most kivitelezik ezt a rendezvényt” - nyilatkozta Hajdu Krisztián, a Széchenyi István Katolikus Technikum és Gimnázium igazgatója.
A fiatalok kipróbálhatták ügyességüket is. A magassarkú viselése, akár még a fiúknak is, pont erre szolgált. Hamupipőke elveszett cipőjével kellett az akadályokon túljutni. De volt divatbemutató, lufipukkasztás, vagy éppen zsákban futás is. A zsűri tagjait pedig a diákok kérték fel, hogy a nap folyamán értékeljék a látottakat. Végül pontozásos rendszerrel derült ki, hogy kik a legjobbak.