Ahol járnak

Ütemterv szerint halad az útfelújítás Ózdon. A héten a Krúdy Gyula úton pontosan 458 méter hosszban újult meg egy szakasz.

A Krúdy Gyula út már megkapta végleges formáját a napokban. Szentsimonban ez az egyik útszakasz, amely felújításra szorult. Itt korábban csatornáztak is, amely után sokáig tarthatatlan állapotok uralkodtak. Városunkban több olyan terület is található, amely eddig még nem rendelkezett aszfaltborítással.

Gréderezik a szakemberek a Zsélyi Aladár utat. Az eljárás során tulajdonképpen a homokos, földes részt egy arra alkalmas géppel legyalulják, hogy egyenletes, könnyen járható legyen. A módszerrel pedig eltűnnek a felszínről a gödrök. Így megfelelő alapot alakítanak ki, ugyanis tennivaló még akad bőven.

„Egy újabb sok évtizedes feladatot tudunk bepótolni ebben az esztendőben. Itt a Zsélyi Aladár úton még soha nem volt aszfalt, és egyébként is egy olyan terület, amely magasan fekszik és nehezen járható, főként a téli időszakban. Sőt, nagyon nehéz itt közlekednie a közszolgáltatást végző autóknak is, nemcsak a lakosságnak. Ezen a héten végre a betonborítás után az aszfaltborítást is meg fogja kapni ez az úttest, és bízunk benne, hogy pénteken estefelé már mindenki a vadonatúj aszfalton fog itt közlekedni” - nyilatkozta Janiczak Dávid, polgármester.

Ebben a választókörzetben múlt héten a Bláthy Ottó út állapotát rendezték. Itt mintegy száz méteres szakasz újult meg. Most pedig tovább folytatódik a tereprendezés. A 130 milliós önkormányzati beruházásból a terültei képviselők nagyjából egyenlő arányban részesültek. Mintegy tízmillió forintot költhetnek az általuk kijelölt útszakasz, vagy útszakaszok helyreállítására.

„Azért esett erre a területre a választás, mert a területemen a kettes számú választókörzetben ez volt az egyetlen olyan út, amely még poros volt, tehát sem salak, sem aszfalt nem volt rajta. 178 métert érint teljes hosszában a Zsélyi Aladár úton” - mondta Garami György, területi képviselő.

Itt egy kicsit tovább időznek a kivitelező cég dolgozói a megszokottól, ugyanis a munkálatok első részében egy 10 centiméteres CKT betonréteggel látják el az előkészített felületet, majd erre jön az 5 centiméter vastagságú aszfaltréteg a betervezett közel 200 méteres hosszban, valamint 3 méter szélességben.

(forrás)