Ismét elnyerte a Bázisintézmény címet az Ózdi Városi Óvodák. A nemrégiben összevont intézmény korábban már magáénak tudhatta a három évre megszerezhető elismerést.
Újra komoly elismerést kapott az Ózdi Városi Óvodák. A nemrég megalakult intézmény elődje is megfelelt annak a követelményrendszernek, amely segítségével elnyerték a Bázisintézmény címet. Nemcsak a pedagógusok vállalnak majd előadásokat és műhelyfoglalkozásokat, hanem külsős szakembereket is bevonnak a közös munkába.
„Elsődlegesen olyan intézményeket választanak Bázisintézménynek, ahol vannak olyan jó gyakorlatok, innovatív pedagógiai eljárások, amik hatékonyan működnek. Tulajdonképpen, ha ezt a címet megkapta egy intézmény, akkor egy tudásmegosztó központként működik. Az a feladatunk, hogy olyan programokat állítsunk össze, amivel tudunk segíteni a kollégáknak. Nem csak nevelés-oktatás témakörben” - mondta Juhász Tamásné, az Ózdi Városi Óvodák intézményvezetője.
Ebből az alkalomból egy mentálhigiénés előadást tartott egy szakember. Bartáné Demcsik Katalin a Pedagógiai Szakszolgálat szakpszichológusa az egyik legkomolyabb problémát helyezte a foglalkozás középpontjába, ami nem más, mint a kiégés. A szindróma főként azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el, és munkájukhoz az átlagosnál sokkal nagyobb mértékű empátiára van szükségük.
„Én a kiégésről szeretnék beszélni, de nem is beszélni, hanem olyan gyakorlatokat fogunk elvégezni és ezt követően összegezni, hogy mit tanultunk belőle és miként segíthet, ha a kiégés folyamatát észrevesszük magunkon. Ezt időben meg tudják állítani, és ki tudjanak belőle lépni. Szeretnék hatékony stresszkezelő technikákat is mutatni, amellyel megelőzhetjük a szindróma kialakulását” - emelte ki Bartáné Demcsik Katalin, a Pedagógiai Szakszolgálat tanácsadó szakpszichológusa.
A nevelési évben összesen hét bázisnappal készülnek a kollégáknak. Többek között szó lesz egészséges életmódról, lesz műhelyfoglalkozás óvoda és iskola átmenetéről, valamint tartanak nyílt napot. De előtérbe kerül a természetszemléletű nevelés és a környezettudatosság is.