Helyreállították a Szenna-patak medrének egy kritikus szakaszát. A mintegy 20 méteres rész felújítását vis-maior pályázat keretében végezték el az Ózdi Városüzemeltető Intézmény dolgozói.
Ózdon az elmúlt néhány esztendőben a csapadékos időjárás miatt több közterületi partfal és támfal is károsodott. Tavaly a Damjanich út 77-79 közti szakaszon omlott le a Szenna-patak balparti támfala. A közút oldal támasz nélkül maradt, a mederszelvény leszűkült, az útpadka pedig részben megsemmisült, ez pedig veszélyeztette a közlekedést. A terület képviselője felé több lakossági jelzés is érkezett ezzel kapcsolatban.
„Az volt itt a probléma, hogy a patakpart gyakorlatilag beszakadt, beomlott és már az út alól is kezdett kifolyni a föld, a töltés. Ezért vis-maior keretében azonnal lépni kellett a helyreállítás miatt. Ahogyan a mostani csapadékos időjárás is mutatja, a leomlott betondarabok fogják meg igazából a vizet, tehát nem tud lefolyni a víz, és ez fölfelé vagy több helyen is problémát okozhat” - mondta Csák Árpád, területi képviselő.
Fontos volt mielőbb rendezni a helyzetet, amelyet mára sikerült is. Az illetékesek egy bejárás keretében győződtek meg róla, hogyan sikerült a helyreállítás.
„A Damjanich út mellett a Szenna-patak beomlását vis-maior pályázat keretében valósította meg az Ózdi Városüzemeltető Intézmény. Egy vasalt betonfal készült, és arra kerültek rá a patakmeder elemek, így most már biztonságos ez a szakasz is. Újabb beomlás nem várható. Műszaki ellenőr és tervező is részt vett a projektben. Van egy másik szakasz, ahol szintén be van omolva jelenleg a partfal, azt pedig egy TOP Pluszos pályázat keretében szintén ki fogjuk javítani, úgyhogy a türelmét kérjük a lakosságnak. Hamarosan elkezdődik az a beruházás is” - nyilatkozta Janiczak Dávid, polgármester.
A szakemberek április elején vették kézbe a dolgot. Először kitakarították a területet, majd nagy erőkkel hozzákezdtek a rekonstrukcióhoz. A munkát a folyamatos vízfolyás is nehezítette, ezért egy vízelvezető rendszert kellett az adott szakaszon kiépíteni, de nagyon aprólékos volt a folyamat.
„A patakmeder burkolat megerősítéséhez egy vasbeton támfal készült, ami támaszt. Az útnak a terhelésétől védi a mederburkolatot, illetve a mederburkolat is hosszabb életű lesz ezáltal. A vasbeton fal mögé ment egy háttöltés, ami rétegenként meg lett tömörítve, illetve beiszapoltuk, hogy a tömörítés minél hatásosabb legyen. A végső részt koszorúval zártuk le. Ez a koszorú szintén egy vasalt lemezes szerkezetből készült 25 méter hosszúságban mindkét oldalon” - tette hozzá Tengely László, az Ózdi Városüzemeltető Intézmény műszaki előadója.
Eldeformálódott, kilazult elemek. Feljebb érve a meder mellett valóban látszik, hogy van még mit tenni, hogy kifogástalan állapotba kerülhessen a 70-es években épült patak. Aktuálissá vált a teljes szakasz felújítása, amely körülbelül négyszáz méter. Ez is hamarosan sorra kerül, a tervezés már folyamatban van.