Kibővített hulladékudvari nyitvatartás, új Zöld Völgy ügyfélszolgálat – Fontos változások léptek életbe a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásban

Átalakult a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás. Július 1-től a korábbi formát egy központosított rendszer váltotta fel. A feladatokat a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. látja el.

Scitovszky Nikolettával az Uraj-Susa Jövőjéért Egyesület elnökével beszélgettünk ma délelőtt a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás változásairól. Ezt a kérdést, amelyet megfogalmazott a közelmúltban többen feltették szerkesztőségünknek is, valamint Urajon is érzékelte a lakosság, hogy nem minden új zajlik a hulladék elszállításával kapcsolatban, ahogyan azt megszokhatták. A szolgáltató a megváltozott hulladéknaptárat nyomtatott formában eljuttatta a lakosság részére, azonban ezt sokan mégsem kapták meg.

„A változásról mi sem tudtunk, hanem csodálkoztam, amikor mentem dolgozni reggel, hogy egy pár ember kihúzta a szemetest. Gondolkodtam, vajon miért, hiszen nálunk csütörtök volt a kuka nap. Utánanéztünk magánszemélyként, rákerestünk az oldalakon és rátaláltunk, hogy változás lép életbe, és mivel én sem kaptam tájékoztatást és a baráti köröm, családomból sem egy jó páran. Ezért úgy döntöttünk, hogy az Uraj-Susa Jövőjéért Egyesület kinyomtatja, kiszelektáltuk a ránk eső részeket, és széthordja Uraj és Susa körzetében, hogy mindenki tudja, hogy mikor kell melyik kukát kivinni” - mondta Scitovszky Nikoletta, az Uraj-Susa Jövőjéért Egyesület elnöke.

Felvettük a kapcsolatot az illetékesekkel, akik azt a tájékoztatást adták, hogy július elsejétől a hulladékgazdálkodás korábbi rendszerét egy központosított forma váltotta fel, az ide tartozó feladatokat az új koncesszió keretében a MOL-csoport részeként létrejött MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. látja el a továbbiakban. A lakosság részére ez Ózd városában és vonzáskörzetében is több olyan újdonságot jelent, amire fontos figyelni a jövőben.

„Az egyik legfontosabb változás, hogy a koncesszió részeként 2023. július 1-től a BMH Nonprofit Kft. a közszolgáltatással egybefüggő tevékenységét befejezte. A második félévtől ezen feladatokat a korábbi tevékenysége kiegészítéseként koncesszori alvállalkozóként, illetve régiókoordinátori közreműködőként a ZV Zöld Völgy Nonprofit Kft. látja el. Emiatt a BMH korábbi ügyfélszolgálata szintén megszűnt, helyét a Zöld Völgy szolgáltatása vette át. Ennek ellenére az ózdi iroda továbbra is változatlan helyen, az Ózdi Központi Ügyfélszolgálat területén üzemel tovább, de már Zöld Völgy Ügyfélszolgálat néven” - nyilatkozta Mida Gábor, a ZV Zöld Völgy Nonprofit Kft. reklám- és kommunikációs vezetője.

A járatok optimalizálása miatt minimálisan, de módosultak a hulladékszállítási napok. Az erről szóló információk megtekinthetők és letölthetőek a zoldvolgy.hu/ugyfelszolgalat weboldal településválasztóját használva. Az ügyfélszolgálati irodában igényelhető úgynevezett többlethulladék zsák, amely hétszáz forintba kerül és tartalmazza a szállítás díját is, ugyanis ha valaki dobozban, vagy egyéb zsákban helyez ki a kuka mellé szemetet, azt alapjában véve nem viszik majd el a szolgáltató munkatársai. Évente két alkalommal díjmentesen kérhet minden lakos házhoz menő lomtalanítást. Az igényt a Zöld Völgy ügyfélszolgálatánál kell jelezni. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjról szóló számlákat július elsejét követően a MOHU-MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. állítja ki. Az ózdi hulladékudvarok nyitvatartása is változott valamelyest. A Centeri és a Zrínyi úti is kibővített lehetőséggel várja a lakosságot. Már nemcsak hétköznapokon, hanem szombatonként is lehet beszállítani, vagyis hétfőtől szerdáig déltől, este nyolcig. Csütörtöktől szombatig pedig reggel nyolctól, délután négy óráig. Ide negyedévente 250 kg nem veszélyes, valamint évente 100 kg veszélyes hulladék adható le díjmentesen, fajtánként eltérő mennyiségben.

(forrás)