Önkormányzati cégek beszámolója és ingatlanértékesítés is szerepelt a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság napirendi javaslatai között. Minden határozattervezetet elfogadtak a tagok.
A Városháza nagy tanácstermében ült össze a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság. Számos napirendi javaslat szerepelt a listán. Az előző évi belső ellenőrzés tapasztalatai és a 2022. évi költségvetés teljesítése is helyet kapott az előterjesztések között. A költségvetési maradvány felhasználása is szóba került. Ennek összege 101 millió forint, amely nincs megterhelve. Ebből kilencven millió forintot az önkormányzat előre nem tervezett célok megvalósítására szeretne majd fordítani, tizenegy millió szabad összeg pedig szintén marad a felhalmozási oldalon. A többit, azaz az 539 millió forintot az önkormányzat a 2023. évi költségvetés finanszírozására fordított.
„Mint köztudott, az energiaválság következtében a kötelező feladatok ellátása durván egy 1,2 milliárd forintos hiányt okozott. Ezt az önkormányzat csak úgy tudta finanszírozni hitel nélkül, hogy ez az 539 millió forint bekerült a 2023-as költségvetésbe, és ezért itt már nem szerepel. Ami szabad pénzeszköz, az a százegy millió forint, de itt is lényegében a kilencven milliós alapnak a képzése azt a célt szolgálja, hogy ugye most tavasz van, aztán jön a nyár, aztán a tél és nem tudjuk, hogy az energetikai árak, hogyan fognak alakulni, tehát ismét kell képezni egy alapot. Na ezt a célt szolgálja ez a kilencven millió forint, ami egy szabad pénzeszközt fog jelenteni” - mondta dr. Almási Csaba, jegyző.
Ezt követően két határozat módosításra is sor került. Tavaly az önkormányzat egy 500 millió forintos, vissza nem térítendő állami támogatást kapott, melynek közterületi rekonstrukciós része még jelenleg is zajlik. Ebből a keretből az intézmények eszközparkját is modernizálták volna, ez azonban megváltozott az energiaválság megjelenésével. Az erre szánt keretet végül épületek energetikai korszerűsítésére fordítják. Az Alkotmány Úti Egészségcentrumra esett a választás, amely hamarosan teljesen megújul.
„Ebben az épületben kettő háziorvosi rendelő, kettő gyermekorvosi rendelő és három védőnői szolgálat is helyet kap, valamint az emeleten a mentőszolgálat, akik nagyon sanyarú körülmények között kell, hogy dolgozzanak. Voltam náluk nem olyan régen, legtöbben szerintem nem szeretnék látni azokat a körülményeket. Sok helyen lámpabúra sincs feltéve a világító testeknek, csüngenek a kábelek, folyik be a víz, különböző edényzetek fogják fel. Már harminc éve időnként mindig megígérik nekik, hogy új mentőállomás fog épülni, ez sajnos soha nem történik meg” - tette hozzá Janiczak Dávid, polgármester.
Az összegnek a terhére többek között elkészül a tetőszigetelés, az épület teljes külső szigetelése, valamint az összes nyílászáró cseréje is. A másik pont a Drótos-tetőre felvezető út aszfaltozása, ez a projekt ugyanis a TV tornyot érintő munkálatok miatt tolódni kényszerült. A VOLÁNBUSZ Zrt. közszolgáltatási feladatainak 2022. évi ellátása is szóba került, majd az önkormányzati cégek beszámolói is, melyek a tavalyi tevékenységükről szóltak. Így tehát az Ózdi Távhőtermelő és Szolgáltató Kft., az Ózdinvest Kft., az ÓSÉK, az ÓMÉK és az ÓZDSZOLG Szolgáltató Nonprofit Kft. eredményeit vette sorra a grémium. Az ülésen több napirendi pontról bizottsági hatáskörben döntöttek. Ilyen volt többek között számos ingatlan értékesítése.
„Bizottsági hatáskörben ma több ingatlan értékesítéséről döntött a bizottság. Többek között olyan ingatlanokról, ahol a felépítmény magántulajdonban vagy vállalkozás tulajdonában van, viszont az alatta lévő földterület az önkormányzaté. Az önkormányzatnak fontos, hogy tiszta viszonyokat teremtsen, hiszen ezek a vállalkozók nem tudnak fejleszteni azon a területen. Ezért döntöttünk az értékesítés mellett. Az eddigi értékesítés megközelíti az öt millió forintot” - emelte ki Kiss Sándor, a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke.
A pontok között szerepelt még menetrendmódosítás és alapítványok támogatására tett javaslat is. A tervezetek mindegyikét elfogadták és elfogadásra javasolták a tagok.