Függőség prevenciós továbbképzésen vettek részt a pedagógusok. A résztvevők ismereteket szereztek a függőségek kialakulásának folyamatáról.
Rendhagyó módon nem a diákok foglaltak helyet a II. János Pál Katolikus Általános Iskola egyik termében, hanem a pedagógusok figyelték az előadót. Függőség prevenciós továbbképzésen vettek részt a helyi és a hangonyi Szent Anna Katolikus Általános Iskola tanárai. A tanulókat egyre több stressz éri, ami gyakran odavezet, hogy valamilyen szenvedély, illetve függőség rabjává válnak.
„Rengeteg olyan probléma van, amit függőségnek nevezünk. Szerintem, ami az utóbbi években elterjedt, ez az internet függőség, a számítógép függőség, mobil telefonokon való kommunikációnak a függősége. Amellett, hogy a gyerekek ezek mellett a régi és klasszikus függőségekkel is találkoznak például a dohányzással, étkezési zavarokkal és esetleg a családokban még ha nem is az ő korosztályukban, de az alkoholizmussal. Ezek közül kiemelném a dohányzást, ami már felső tagozatban jelentkezik az általános iskolákban is” - mondta Kocska Ágnes, a II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda intézményvezetője.
Az iskoláknak tanév elején volt lehetőségük arra, hogy a Katolikus Pedagógiai Intézet képzési kínálatából válasszanak egy olyan kurzust, amit helyben elvégezhet a képző. A két intézmény közösen pályázott. Majó Márk Gábor, a Prevenciós- Oktatási és Iskolai Konfliktuskezelést Segítő Egyesület elnöke elmondta, hogy a továbbképzésnek több célja is van. Rávilágít többek között arra, hogy a pedagógusok felismerjék az előadáson elhangzottak alapján a diákok esetleges problémáit, amit időben orvosolni tudnak. Nagyon fontos a prevenció, a megelőzés. A gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve kell elmondani, hogy hogyan tud megjelenni a függőség, mint káros jelenség.
„Ami szerintem nagyon-nagyon fontos, hogy általában a függőségek valamilyen kompenzációt próbálnak képviselni, valamit próbál pótolni az ember. Inkább abba az irányba szoktunk elmenni, hogy nemcsak ismereteket adunk át, hogy mik a drogok és mik a kábítószerek és mik a viselkedés függőségek, hanem hogy alternatívát kínálunk. Ez nagyon fontos, hogy olyan élményekhez tudjuk juttatni a gyerekeket, olyan emberi kapcsolatok kiépítésével segítsük őket, ami egy egészséges személyiségfejlődéshez fog vezetni. Akkor tudjuk csökkenteni annak a kockázatát, hogy valamiféle függőséggel találkozzon az élete során” - emelte ki Majó Márk Gábor, a Prevenciós- Oktatási és Iskolai Konfliktuskezelést Segítő Egyesület elnöke.
Az iskola nemcsak erre a kurzusra pályázott, hanem több hasonló továbbképzésre is, amely előadások a pedagógusok munkájában, az oktatásban és nevelésben segítséget nyújtanak a jövőben is.