Zajlanak a munkálatok a Polgármesteri Hivatalban. Hamarosan átadják az Ózdi Központi Ügyfélszolgálat, amely segítségével az emberek egy központosított helyen tudják elintézni ügyeiket.
Javában zajlanak a munkálatok az Ózdi Központi Ügyfélszolgálat épületében. A Járási Hivatal és a Kormányablak eddigi székhelyét a Gyújtó tér 1. szám alá helyezték át. A felszabadult belső részeket pedig az önkormányzat elkezdte átalakítani. A felújítással gyorsan haladnak, így az Ózdi Távhő Kft., az Ózdinvest Kft., a szociális intézményrendszer dolgozói, és az ügyintézők hamarosan egy térben tevékenykedhetnek majd a város lakóinak érdekében.
„Pár hete adtunk hírt arról, hogy egy Ózdi Központi Ügyfélszolgálatot valósítunk meg itt a Polgármesteri Hivatalban. Most már a munkálatok elég gyors ütemben zajlanak, szeptemberben meg is tudjuk majd nyitni. Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy az ügyfelek egy helyen elintézhessék az ügyeiket Ózdon. Erre lehetőséget biztosít a teljes önkormányzati rendszer már szeptembertől, és tárgyalásban vagyunk a többi szolgáltatóval is, közmű szolgáltatókkal, megjegyzem, lakossági ötlet nyomán. Nem álltak háttal a dolgoknak, de várjuk még a visszajelzéseiket. Számukra is nyitva áll a hely, így bízunk abban, hogy egy olyan Ózdi Központi Ügyfélszolgálatot valósítunk meg, amely máshol az országban talán még nem is működik” - mondta Janiczak Dávid, polgármester.
A koncepció kialakításán a város vezetősége július elsejétől dolgozik. A felújítás során az ügyfélteret és az aulát is úgy tervezték, hogy az megfeleljen a Covid okozta követelményeknek, valamint fokozottan figyelnek az adatbiztonságra is. A könnyebb ügyintézés céljából ügyfélhívó panelt helyeznek majd ki, valamint készítenek egy gyermekeknek fenntartott sarkot, ahol a kicsik várakozhatnak szüleikre. A munkálatok nagy részét már elvégezték a belső térben. Ennek megvalósítása az első szakaszba tartozik.
„A második, hogy tárgyalásban vagyunk olyan nem önkormányzat szolgáltatókkal, mint az ÉRV, ÉMÁSZ, akik szintén mutatnak nyitottságot, hogy itt majd egy ügyfélszolgálati rendszert működtessenek. Ezek a tárgyalások még nagyon kezdeti stádiumban vannak, úgyhogy az a második fejlődési szakasz ott, a benti helységben fog kialakulni. Úgy érzem, hogy annak még kell egy pár hónap, de ha az megvalósulna, akkor elérnénk azt, hogy egy ózdi polgár szinte minden ügyét egy helyen, kulturált körülmények között el tudja intézni” - emelte ki dr. Almási Csaba, jegyző.
Az ügyfélszolgálat termét teljesen felújították, az asztalokat a helyükre tették. Jelenleg a kábelek csatornázásánál tartanak, amely során bevezetik az áramot a hamarosan ide kerülő gépekbe. Amint a belső tér elkészül, az előteret is kezelésbe veszi a vállalkozó csapat, amely során többek között a portásfülkét is korszerűsítik. A tervek között szerepelt az épület előtti kiskert rendbetétele, amivel az Ózdi Városüzemeltető Intézmény felelősei már végeztek is. Az Ózd és Térsége Szociális, Egészségügyi és Gyermekjóléti Integrált Intézmény munkatársai már nagyon várják, hogy elkészüljön a helység, és az új telephelyükre költözhessenek.
„Kezdtük először is a székhelyváltozás miatt az alapító okirat, illetve az SZMSZ módosításával. Ezek a módosítások megtörténtek, úgyhogy ez alapján most már a szolgáltatókat értesítjük ki a számlázási címünk változásáról, illetve elkezdődtek az iratok selejtezései, hogy minél kevesebb olyan iratot vigyünk magunkkal, amire igazából már nincs szükség csak akár irattározni kell, vagy már le is selejtezhető” - nyilatkozta Bányai Zsuzsa, az Ózd és Térsége Szociális, Egészségügyi és Gyermekjóléti Integrált Intézmény igazgatója.
Az ÓTSZEGYII dolgozói úgy tervezik, hogy augusztus 23-án pakolnak át, és azon a héten végeznek is a feladatokkal. A város vezetése az ÓKÜSZ átadását szeptember harmadikára ütemezi, amennyiben minden munkálat zökkenőmentesen halad.