Virtuális valóság, robotika, látványos kísérletek – A technika vívmányai kerültek középpontba a Digitális Erőműben
Oktatás
2022. márc. 24.

Virtuális valóság, robotika, látványos kísérletek – A technika vívmányai kerültek középpontba a Digitális Erőműben

Ötödik alkalommal rendezték meg a Digitális Napot. Kipróbálhatták az elektronikus technológiákat, betekintést nyerhettek a robotikába, valamint érdekes kísérleteket is láthattak.

2017-ben rendezték meg először a Digitális Erőműben azt a programot, aminek köszönhetően az érdeklődők különböző technikai vívmányokkal ismerkedhetnek. Ugyan a fiatalok már eléggé fejlett eszközöket használhatnak, ám a rendezvény mindenki számára tartogatott újdonságokat. Ezúttal is több iskolából érkeztek diákok. A programot Lovas Lajos, a Forum Hungaricum Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója és Riz Gábor országgyűlési képviselő, miniszteri biztos nyitotta meg. Az esemény célja, hogy bemutassák az iskolásoknak a digitalizáció oktatásban nyújtott lehetőségeit, illetve hogy közelebb hozzák őket ehhez a világhoz.
 
„Öt évvel ezelőtt támadt az a gondolatunk, hogy közelebb hozzuk a közönséghez és a fiatalabb korosztályhoz a digitális világot és bemutassuk ennek előnyeit. Közben készítettünk a pincetérben egy nagy kiállítást, ami a Digitális Jelen nevet viseli. Ez egy állandó kiállításunk. Itt lehet 3D-s modellek mellett mászkálni és bemutatjuk azt, hogy mire jó a mesterséges intelligencia. Megtekinthetik Magyarország száz kulturális helyszínét és be is járhatják” - mondta Lovas Lajos, a Forum Hungaricum Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.
 
A tanulók és a pedagógusok minden standnál megálltak nézelődni. Több olyan eszköz is akadt, amelyeket ki is próbálhattak. A csarnokban távirányítós autóval is lehetett manőverezni. Emellett különböző kísérleteket is megtekinthettek a jelenlévők. Az egyik legfeltűnőbb tárgy egy dinoszaurusz volt. Ez habból készült, egy professzionális eszköz segítségével.

„Ezek a habvágó gépek a jól ismert hétköznapi hőszigetelő habokból dolgoznak, melyekből a saját szoftverünk segítségével bármilyen grafikát ki tudunk alakítani. Szöveget, logót, feliratokat, illetve játékot, amit lehet látni a mögöttem lévő különböző bemutató dolgokon is” - emelte ki Kocska Tamás, a StyCut Kft. tulajdonosa.

Az alaksorban VR-szemüvegeket is feltehettek a fiatalok, de lehetőségük nyílt arra is, hogy okoshomokkal létrehozzanak egy háromdimenziós domborzati térképet. A parkolóban pedig egy vadászgép szimulátort is kipróbálhattak az érdeklődők.

„Szerintem ez a kiállítás nagyon élménydús. Ajánlom mindenkinek, hogy egyszer ezt megtapasztalhassa. Nekem legjobban a robotika tetszett. Igazából ebben a modern világban szükségünk van ezekre a dolgokra, hogy a kicsik és nagyok, felnőttek egyaránt megtapasztalhassák, hogy ez milyen jó valójában” - nyilatkozta Tóth Jázmina, az Ózdi Szakképzési Centrum Surányi Endre Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma tanulója.

A szervezők tervei között szerepel egy újabb érdekesség megalkotása. Egy űrhajózási tematikájú parkot szeretnének létrehozni, amit a közelben található másfél hektáros területen építenének fel. Itt a Mars és Hold felszínét szeretnék kialakítani. Ehhez kapcsolódóan egy súlytalanság szimulátort is beszereznének. Céljuk emelni településünk és a környék látványosságainak számát.