
A kivitelező cég szakemberei a nagy méretű betoncsöveket, a területre jellemző magas talajvíz miatt nem sóder és homok, hanem először úgynevezett kulé kavicságyba helyezik. Ez a kőzetfajta vízelvezetés szempontjából kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkezik. Éppen emiatt gyakran alkalmazzák csatornákban vagy olyan talajrészeken borításként, ahol az esővíz elvezetése lényeges, hiszen a lazán elhelyezkedő szemek között könnyedén átjutnak a vízcseppek. Akár a gyorsan lehulló csapadékot is képes gyorsan és akadálytalanul elvezetni, ami ezen a részen igen nagy problémát okozott. A csővezetéket az eredeti víznyelőkbe kötik be.
Az érintett szakaszon eltérő mélységbe helyezik le a csöveket, van ahol mindössze másfél métert kellett kiásni, de akad olyan rész is, ahol három vagy akár három és fél méterig kell majd feltárni a területet. A salak, aszfalt és betontörmeléket az oxigéngyár területén depózzák, és ott dolgozzák fel.
A szegélyezés is folyamatos. A tervek szerint pénteken megkezdik a terület félpályás aszfaltozását. Janó József építésvezető azt mondja, hogy azok az építmények, amelyek a terveken szerepelnek, ott helyezkednek el, olyan magasságban és mélységben, ami mellett el tudnak haladni. Ez pedig jelentősen gyorsítja a folyamatot, és hamarosan a következő ütemhez érkeznek.
„Most a szupermarket és a rendőrség bejáratáig van lezárva ez az útszakasz. Ha ez elkészül és olyan stádiumba kerül, hogy át tudjuk adni a forgalomnak, akkor korlátok lesznek a Gyújtói körfogalomnál és a csomópontnál, ami a Gyújtói körforgalomtól feljebb van, illetve megy fel a Lomb útra. Nekünk a Lomb útra is be kell mennünk a csapadékvíz elvezetés megépítésével” - mondta Janó József, a Lasped Kft. építésvezetője.
Jelenleg az Iparvasút utca felől meg lehet közelíteni a területet, de tovább természetesen nem lehet hajtani. A gyújtói körforgalom még nem érintett, a rendőrséghez, valamint a szupermarkethez is be lehet kanyarodni. A Volny József úti jelzőlámpa nem üzemel. A lezárás ideje alatt, előreláthatólag szeptember 25-ig a terelőtáblákon feltüntetett módon lehet kerülni. A közlekedőktől türelmet és körültekintést kérnek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |