Fűtési időszak (képgalériával)2020. május 21. (csütörtök) 19:00 - Városnews/9313_0_300.jpgKözel két hónappal nőtt az elmúlt évekhez képest a fűtés időtartama. A korábbi húsz év statisztikája alapján pedig az is kiderült, hogy a legutóbbi szezonban rekordot döntött az Ózdi Távhő Kft. a fűtési napok számát illetően. A vállalat ügyvezetője az Ózdi Városi Televízió Háttér című műsorában azt is elmondta, hogy ebben az időszakban komolyabb műszaki probléma nem volt, a pályázatoknak köszönhetően pedig fejlesztések is várhatóak.

Évről-évre megfigyelhető, hogy folyamatosan nő a fűtési napok száma. Míg nagyjából tizenöt évvel ezelőtt 180 nap körüli szám volt jellemző, addig idén már a 250 naphoz közelít ez az érték. Ez pedig több mint két hónapnyi különbséget jelent. Tavaly a korán beállt hideg időjárás miatt a fűtési időszak is már szeptember közepétől beindult, a változékony és hűvös április eredményeként pedig egészen május 15-ig tartott. Ezen időszak alatt nem volt jelentősebb műszaki probléma, mindössze két, fél napos üzemzavar jelentkezett. További három esetben történt egyéb meghibásodás, ezeket a nyár folyamán fogják kijavítani. A pályázatokkal, beruházásokkal kapcsolatban az Ózdi Távhő Kft. ügyvezetője, Halász Sándor, az Ózdi Városi Televízió május 18-ai Háttér című műsorában beszélt.

„Utolsó nagyobb beruházásaink azok 2017-ben voltak. 2014 és 2020 között van ez a pályázati ciklus. 2017-ben még tudtunk hat hőközpontot szétválasztani, primer gerincvezetéket is javítottunk. Tudtunk csövezni három, meleg vizes kazánt, forró vizes kazánt. Azóta nem történt nagyobb beruházás, várunk a pályázatainkra, ugyanis 2017-ben kettő pályázatot nyertünk” - mondta Halász Sándor, az Ózdi Távhő Kft. ügyvezetője.

Ezek közül az egyik pályázat segítségével megvalósulhat az energia korszerűsítés. Ennek része a távhővezetékek földbe fektetése a Piac úton. Továbbá huszonhét szolgáltatói hőközpont átépítését tervezik, és a fűtőerőműben is nagyobb beruházások zajlanának. Az Ózdi Távhő Kft. minden évben körülbelül száz millió forintot tud beruházásra fordítani önerőből. Az ügyvezető az energiatakarékosságról is beszélt a műsorban, és felhívta a figyelmet arra, hogy több lehetőség közül is választhatunk, ha szeretnénk csökkenteni fűtési kiadásainkat.

Az Ózdi Távhő Kft. az ún. ECOMAN programnak köszönhetően segítséget tud nyújtani azok számára, akik fűtésrendszerüket korszerűsíteni szeretnék. A szolgáltató ennek során egycsöves fűtésnél egy átkötő szakaszt, illetve termosztatikus radiátor szelepet épít be. A korszerűsítésnek köszönhetően így évente nagyjából 15 %-kal csökkenthetők a fűtési kiadások.

A beszélgetés során szó esett a kintlévőségekről is. Ezzel kapcsolatban az ügyvezető elmondta, hogy a felhasználók körülbelül háromszáz millió forint távhődíjjal tartoznak feléjük. Árverezést hozzávetőlegesen 110 lakásra kértek, és 1440 végrehajtási eljárás van folyamatban. Ez utóbbi 340 felhasználót érint. Szóba került még, hogy a díjak befizetésére milyen lehetőségei vannak a fogyasztóknak. Kiderült, hogy a legnépszerűbb a hagyományos sárga csekken való díjfizetés, e mellett pedig sokan választják a banki átutalást is. A QR-kóddal történő befizetésre azonban egyelőre nincs mód, hiszen a szolgáltató számlázási rendszere ezt még nem teszi lehetővé. Szóba került még a járványhelyzet alatti folyamatos munka is. Ezen kívül arra is kitértek, hogy a jövőben miként tudnak majd felkészülni az éghajlatváltozás kihívásaira. Az utóbbi években ugyanis megfigyelhető, hogy az év lassan két évszakra redukálódik le. Így az enyhébb téli időszakokat egyre melegebb, és hosszabb nyári hónapok követik. Így az elkövetkező években a fűtés mellett nagy kihívást jelenthet majd az ingatlanok hűtése is.


313_0_t 313_1_t
Vissza