Magyar és matek (képgalériával)2019. január 21. (hétfő) 19:00 - Oktatásnews/7717_0_300.jpgMegírták a központi felvételi vizsgát a továbbtanulás előtt álló általános iskolások. A nyolcadikosoknak és a hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumba készülőknek magyar nyelvből és matematikából kellett számot adni tudásukról, kompetenciáikról. Városunkban több száz fiatal töltötte ki a feladatlapokat. Februárban szóbeli elbeszélgetéssel folytatódik a folyamat.

A Széchenyi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban kereken kétszázan írták meg szombaton a központi írásbeli vizsgát, városszerte pedig több száz nyolcadikos vett részt élete első komoly megmérettetésén. A diákok két tantárgyból: magyar nyelvből és matematikából adtak számot tudásukról.

„A magyar nyelv és a matematika is tíz-tíz feladatból áll. A magyar nyelvi mérés szövegalkotás, nyelvi készség, kompetenciaalapú feladatlap. Kilenc pontban teszt jellegű kérdések vannak, a tizedik pedig egy fogalmazás megalkotása. Ez általában nehezebb szokott lenni, hiszen önálló munkára van szükség. A matematika szintén tíz feladatrészből áll, számolási készséget, számolási kompetenciát mér a feladatlap” - mondta Hajdu Krisztián, a Széchenyi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium igazgatója.

A legtöbb diák izgatottan ült a SZIKSZI padjaiban, a felügyelőtanárok egyeztették a névsort, ellátták a tanulókat néhány hasznos tanáccsal, és próbálták oldottabbá tenni a hangulatot. A fiatalok többsége egyébként alaposan felkészült a felvételire.

„Sokat gyakoroltunk az osztályfőnökünkkel, délutánonként voltak előkészítők. Nyomtattunk ki a régebbi feladatlapokból példányokat, és abból írtunk ki feladatokat, gyakoroltunk. Megoldottunk rengeteget egy feladatfüzetből, felkészítő feladatokat. Voltak olyan órák, amiket átvett a gyakorlás” - nyilatkozta Csépányi Norbert.

A diákok szerint egyébként a magyar nyelvi feladatsor nem volt nehéz, a matematika azonban sokukat nagyobb kihívás elé állította. Persze voltak olyanok is, akiknek a matek ment jobban. A felvételi februárban szóbeli elbeszélgetéssel folytatódik. A legtöbb intézményben ilyenkor nem tárgyi tudást mérnek, sokkal inkább a gyerekek kommunikációs és egyéb készségeit figyelik. Az idegen nyelvi előkészítőbe jelentkezőkkel a választott nyelven beszélgetnek. A felvételről vagy elutasításról szóló értesítéseket április végén kapják meg a diákok.


717_0_t 717_1_t 717_2_t 717_3_t
717_4_t 717_5_t 717_6_t 717_7_t
717_8_t 717_9_t
Vissza