Pénzügyi döntések (képgalériával)2018. március 21. (szerda) 19:00 - Önkormányzatnews/6719_0_300.jpgRendkívüli önkormányzati támogatásra vonatkozó igények benyújtásáról, több önkormányzati cég üzleti tervének jóváhagyásáról, ideiglenes bizottság létrehozásáról és temetők pályázati úton való rendbetételéről is tárgyalt tegnap délután a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság. A javaslatokat a grémium tagjai megszavazták, a képviselő-testület elé terjesztették elfogadásra.

Tizenkettő a képviselő-testület, illetve négy a bizottság hatáskörébe tartozó pontot vitatott meg tegnap délután a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság. Első témaként a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról tárgyaltak. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal szakmai útmutatása alapján kilenc témakör megváltozott a szabályzatban, ezeket dr. Almási Csaba jegyző ismertette. Rendkívüli önkormányzati támogatás igényléséről is tanácskoztak, ennek értelmében az önkormányzat pályázati úton nyerhet pénzt működőképessége megőrzésére, illetve feladatellátását veszélyeztető helyzetek elhárítására. Ez összesen 195 millió forintos hozzájárulást jelent.

„Ezt úgy hívtuk leánykori nevén, hogy ÖNHIKI támogatás. Most kettő területről van ilyen. Az egyik az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. támogatása, illetve az egészségügynek a támogatása, ami 140 millió forint” - mondta Tartó Lajos, a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke.

A következő témában az Ózdi Hulladékgazdálkodási Kft. üzemeltetésében álló vagyonelemeknek az Ózdi Városüzemeltető Intézmény kezelésébe adásáról tárgyaltak. Az ÓHG jelenleg végelszámolás alatt áll, és mivel nem tart igényt például a portaépületre, mobilgarázsra és hulladékgyűjtő konténerre sem, célszerű ezeket az ÓVI-nak adni. Egy öttagú ideiglenes bizottság létrehozását is megvitatták a bizottság tagjai.

„Tóth Pál képviselő úr az Árpád vezér út 12. szám alatti körülmények miatt kérte egy bizottság felállítását, ennek teszünk most eleget az előttünk álló testületi ülésen. Korábban arról volt ismeretes ez az épület, hogy a pincéjét szennyvíz öntötte el, akkor a lakossági bejelentésre ezt egy héten belül az önkormányzat cége, az ÓZDINVEST Kft. helyreállította és fertőtlenítette, tehát megszüntettük ezt a veszélyt, de több probléma is van még ebben az épületben, és megoldási javaslatokat szeretnének keresni a bizottságban” - nyilatkozta Janiczak Dávid, polgármester.

Ezután több önkormányzati tulajdonú cég, az ÓZDINVEST Kft., az Ózdi Kommunikációs Nonprofit Kft., illetve az Ózdi Sport- és Élményközpont Nonprofit Kft. üzleti tervéről tárgyaltak. Sport- és civil szervezetek, egyházak támogatását is megvitatták, ezek 25, 5 és 4 millió forintos finanszírozásban részesülnének. Idei városi rendezvényekre, illetve a testvérvárosi kapcsolatok ápolására előirányzott keretek elosztásáról is tanácskoztak, előbbire 11 millió, utóbbira 2 millió forintot különít el az önkormányzat. Értekeztek még alapítványok támogatásáról, illetve zsidó temetők, a MAZSIHISZ által benyújtott pályázaton keresztüli rendbetételéről is. További négy, bizottsági hatáskörbe tartozó témát is megvitattak, számítógépes eszközöket ítéltek oda az ÓZDINVEST Kft.-nek, ugyanennek a cégnek a tulajdonában álló, egy 20 éven felüli gépkocsi selejtezéséről is döntöttek, négy Sajóvárkony térségében lévő ingatlan térítésmentes átvételét, illetve kettő, a Szálas-tetőn lévő ingatlan értékesítését is megszavazták. A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tagjai az összes napirendi pontot jóváhagyták, és a képviselő-testület elé terjesztették elfogadásra.


719_0_t 719_1_t 719_2_t 719_3_t
719_4_t 719_5_t
Vissza