Központi írásbeli (képgalériával)2018. január 22. (hétfő) 19:00 - Oktatásnews/6513_0_300.jpgMegírták a központi felvételi feladatsorokat a továbbtanulás előtt álló általános iskolások. Szombaton délelőtt 10 órától körülbelül 300 diák töltötte ki a magyar és matematika teszteket. A felvételi értékelő lapokat februárban kapják kézhez a tanulók.

Novemberben és decemberben nyílt napokkal várták a továbbtanulás előtt álló diákokat a város középiskolái. A nyolcadikosok, valamint a hat- és nyolcosztályos gimnáziumba készülő tanulók többsége élete első igazán fontos döntése előtt áll, az intézmények pedig igyekeztek ezt megkönnyíteni számukra. Szombaton reggel tíz órától a központi írásbeli feladatsorokkal kellett megküzdeniük a diákoknak. A József Attila Gimnázium és Szakgimnáziumban közel 90 diák vártak a tesztek kitöltésére. Az intézmény vezetője reméli, közülük sokakat láthat majd újra a szeptemberi tanévnyitón.

„Tulajdonképpen egyik sem tárgyi tudást mér a szó klasszikus értelmében. Tehát nem két-három-négy ismeretlenes egyenleteket kell megoldani, és nem valamiféle bonyolult irodalmi kifejezéseket kell megmagyarázni, hanem a kompetenciát mérik. Logikai, gondolkodási és feladatmegoldó képességet, illetve szövegértési képességekre alapul az egész. Ezeknek az a sajátossága, hogy egy időben az országban minden középiskolában ugyanazt a feladatlapot írják, éppen ezért a központi javítási útmutató alapján kiértékelt feladatlapok eredményét minden olyan középiskola köteles elfogadni, amely ilyen típusú felvételit írt elő a diákoknak” - mondta Tuza Ottó, a József Attila Gimnázium és Szakgimnázium igazgatója.

A szombati írásbeli felvételin magyar nyelv és irodalomból, valamint matematikából adhattak számot tudásukról az általános iskolások. Az itt elért eredményeket az ózdi középiskolák mindegyike figyelembe veszi a rangsoroláskor. A Széchényi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban közel 190 diák adott számot tudásáról.

„Már év elejétől jártunk felvételi előkészítő órákra. Szerintem a magyar jobban sikerült. A matematika nehéz volt számomra” - nyilatkozta Bertalan Fanni.

„Suliban is jártam rendszeresen az előkészítőkre, és otthon is csinálgattam a felvételi feladatsorokat. A matek nagyon nehéz volt, a nyelvtanban pedig szerintem rutin feladatok voltak” - fogalmazott Pető Zsófia.

„Szerintem a magyar volt a könnyebb, a matek pedig nehéz volt. Az nem ment most annyira jól, de a magyar jó lett” - mondta Boda Bence Bendegúz.

A későbbiekben egy elbeszélgetés következik, amelynek célja, hogy a jelentkező személyiségéről, érdeklődéséről teljesebb képet kaphassanak az iskolák vezetői. Emellett sok helyen az általános iskolai osztályzatok is beleszámítanak a rangsorba. Aki sikerrel veszi az akadályokat, az szeptemberben megkezdheti tanulmányait a kiválasztott intézményben. A felvételi értékelő lapokat februárban kapják kézhez a tanulók.


513_0_t 513_1_t 513_2_t
Vissza