Látványos tudomány (képgalériával)2015. november 5. (csütörtök) 19:00 - Oktatásnews/3843_0_300.jpgÁtadták a József Attila Gimnázium új, természettudományos laboratóriumát. A közel háromszáz millió forintos fejlesztésre egy pályázat adott lehetőséget. A jövőben így nemcsak a gimnazisták, hanem a térség számos általános iskolás diákja számára is új lehetőségek nyílnak meg. Az ünnepélyes átadást követően Härtlein Károly, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanszéki mérnöke mutatott be kísérleteket.

Korszerű természettudományos laboratóriumot adtak át a József Attila Gimnáziumban. Az intézményben egy pályázatnak köszönhetően valósult meg a fejlesztés, az elmúlt hónapokban közel háromszáz millió forintból alakították ki a szaktantermet. A megvalósítás lépéseiről és a szakmai munkáról Tuza Ottó igazgató és a gimnázium két pedagógusa beszélt a megnyitón.

„Kialakítottunk egy olyan természettudományos laboratóriumot, amelyben 36 diák egyidejű foglalkoztatására van lehetőség. Ez a labor kettéválasztható egy mobil fallal, tehát egyszerre két természettudományos óra is tartható. A legkorszerűbb technikai eszközökkel szereltük fel. IKT eszközökkel, laboreszközökkel, vegyszerekkel. A kiírás szerint alkalmassá kellett tenni a labort arra, hogy az emelt szintű érettségi vizsga kísérleteit elvégezhessék” - fogalmazott a megnyitón Tuza Ottó, a JAG igazgatója.

Az ünnepélyes átadáson ott volt Ózd polgármestere és a terület önkormányzati képviselője is. A nemzeti színű szalagot pedig Szentandrássy Béla, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ tankerületi igazgatója vágta át tanterem ajtajában. A vendégek ezt követően bejárhatták a laboratóriumot, és megismerkedhettek az ott található technikai eszközökkel is.

A programok délután Härtlein Károly bemutatójával folytatódtak. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Fizikai Intézetének tanszéki mérnöke számos érdekes kísérletet hozott el az ózdi diákoknak. A tanulók így megtudhatták, hogyan lehet szívószálból dudát készíteni, és azt is, hogyan viselkedik egy léggömb a folyékony nitrogén hatására.

„Nem feltétlenül látványnak kell lenni, hanem legyen egy olyan dolog, ami felkelti az emberek érdeklődését. Ha csak a látvány, az önmagában kevés. A világunkat a természettudományok alapján lehet megérteni. Ha megértjük, akkor lehetőség nyílik arra, hogy átformáljuk úgy, hogy az nekünk kényelmes és jó legyen” - mondta Härtlein Károly, a BME Fizikai Intézetének tanszéki mérnöke.

A korszerű természettudományos laboratóriumban már az elmúlt hetekben is számos foglalkozást tartottak. Itt viszont nemcsak a gimnázium diákjai tanulhatnak majd: a város és a térség tizenöt általános iskolájának tanulói és szaktanárai is kihasználhatják az abban rejlő lehetőségeket.


843_0_t 843_1_t 843_2_t 843_3_t
843_4_t 843_5_t 843_6_t 843_7_t
843_8_t 843_9_t 843_10_t 843_11_t



Vissza